شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان میزبان ۲ رویداد ملی/ بیش از ۵۰ جشن در دهه کرامت برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با حضور در برنامه رادیویی صدای شهر با بیان اینکه برای اولین بار در کشور جشنواره بزرگ کالاهای ایرانی در بازارهای روز کوثر اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۴۰ تولیدکننده داخلی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های شهری، استانی و ملی مختلفی توسط شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، این نوید را به دوستداران برنامه های قرآنی داد که یک دوره مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان زیر ۱۸ سال با عنوان «بیّنه» در اصفهان برپا خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، اذان، تواشیح، ترتیل، خوشنویسی قرآن، تصویرسازی و عکس ویژه نوجوانان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۵۰۰ نوجوان برگزیده قرآنی همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) در اصفهان گرد هم می‌آیند، همچنین در دهه کرامت نیز بیش از ۵۰ جشن در اصفهان برگزار خواهد شد.

جمالی‌نژاد در ادامه سخنان خود به برنامه «هر هفته، چند افتتاح» اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در کشور بی‌نظیر است، اینکه بتوان پروژه‌ها را هر هفته به افتتاح رساند و در عین حال تعدادی پروژه را هم کلنگ زد، کار ساده‌ای نیست.

وی بیان داشت: این نوید را به شهروندان اصفهانی می‌دهم که بسیاری از پروژه‌های شهری اصفهان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در بیست و هشتیمن برنامه طرح «هر هفته، چند افتتاح» در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان که مردمی صبور، ولایتمدار، قدرشناس و قانع دارد، ۲ پروژه به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲ پروژه دیگر نیز آغاز شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی هفته جاری بازدیدی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از اَبَرپروژه‌های عمرانی شهر اصفهان انجام شد که ابراز رضایت ایشان برای مدیریت شهری بسیار مهم بود.

افزایش تعداد دوچرخه‌سواران در سطح شهر محسوس است

جمالی‌نژاد به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در خیابان چهارباغ اصفهان اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد دوچرخه‌سواران در سطح شهر محسوس است، برای داشتن شهر، جامعه، فرزندان و ریه‌های سالم باید از خودمان آغاز کنیم و استفاده از حمل و نقل پاک و پیاده‌روی را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: در خیابان چهارباغ عباسی گذر فرهنگی در سه‌شنبه بدون خودرو داشتیم که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه در کنار تمام برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان «نهضت پاسخگویی» را که کاری پر حجم است، آغاز کرده‌ایم، اضافه کرد: هر هفته ۳ بار در مناطق جلسه‌ای با معتمدان محل داریم، همچنین ملاقات مردمی پنجشنبه‌ها هر هفته در یکی از مناطق ۱۵گانه شهر و یک بار هم برای افتتاح پروژه‌ها برگزار می‌شود که این نشان‌دهنده اراده و عزم مدیران شهری برای برقراری ارتباط تنگاتنگ با مردم در محله‌های مختلف شهر و پاسخگویی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا