شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری ۲ رخداد ملی در اصفهان/ برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی قرآنی «بَیّنه» با حضور ۵۰۰ نوجوان از سراسر کشور

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه ۱۴ که در قالب بیست و هشتمین برنامه از سری برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با تأکید بر اینکه طی چند سال اخیر بیشتر فعالیت‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری در مناطق محروم انجام شده است، اظهار داشت: در هر هفته به صورت میانگین چهار طرح در محلات و مناطق کمتر برخوردار اصفهان به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین می‌خورد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در واقع مجموعه‌ای از محلات محروم را در خود جای داده است، تصریح کرد: در این برنامه نزدیک به هشت میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۴ که مجموعه‌ای از محلات محروم است، اجرایی شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این برنامه باند شمالی خیابان ابوریحان بیرونی شرقی حدفاصل خیابان لاله شمالی تا بعثت، بوستان شهید خطیبی بین خیابان لاله شمالی و مهدیه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: همچنین کلنگ دو پروژه بوستان و زمین ورزشی خیابان آزادی و آغاز عملیات بوستان در محله باتون نیز به زمین زده شد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه زمین‌های ورزشی روباز از سیاست‌های جدید شهرداری در توسعه فضاهای ورزشی به ویژه در محلات است، اضافه کرد: امشب اولین کلنگ این دست پروژه‌ها به زمین زده شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان ملاقات‌ مردمی را سازماندهی کرده است، گفت: تاکنون در مناطق یک و دو شهرداری این طرح اجرایی شده و در پنجشنبه این هفته نیز همراه با معاونانم در منطقه ۳ شهرداری حضور می‌یابیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در هفته آینده ما شاهد دو رویداد ملی در شهر اصفهان خواهیم بود، افزود: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی «بَیّنه» برای افراد زیر ۱۸ سال است که برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مسابقات قرآنی «بَیّنه» برنامه بین‌المللی است و در سراسر کشور در سه رشته قرائت تطبیقی، قرائت تقلیدی و فرازخوانی آیات قران کریم، و همچنین ترتیل، تواشیح، خوشنویسی و طراحی برای نوجوانان برگزار می‌شود و بیش از ۵۰۰ نوجوان برگزیده قرآنی کشور برای شرکت در این مسابقات روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد در اصفهان حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فضاهای روباز شهرداری از سیاست‌های ماست و از این رو قرار است مسابقات قرآنی «بَیّنه» نیز در میدان نقش جهان برگزار شود.

جمالی‌نژاد در ادامه به برگزاری جشنواره بزرگ کالای ایرانی در شهر اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این جشنواره به منظور حمایت از تولید داخل انجام شده و قرار است از ۲۵ مرداد تا ۲۹ شهریور با حضور ۴۰ تولیدکننده در راستای اقتصاد مقاومتی، حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر شهرداری برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا