پیشخوانعناوین اخبار

خانم های باردارهل نخورید!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان،دکتر محمدباقر رضایی رییس انجمن علمی گیاهان دارویی، بیان کرد: گیاه هِل، اصالتاً برای کشورهای گرمسیری مانند هند و پاکستان بوده و در بازار ایران به صورت وارداتی موجود است.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی با بیان اینکه عرق هِل به دلیل دارا بودن ترکیبات سنگین از خواص کمتری نسبت به خود گیاه هِل سبز برخوردار است، بیان داشت: باتوجه به ماندگاری کوتاه مدت هِل سبز باید از نگه داری طولانی مدت آن و استفاده از گیاه مانده خودداری کرد.

وی هِل را گیاهی با طبع گرم معرفی و عنوان کرد: باتوجه به خواص مفید هِل از قبیل ضدعفونی کنندگی، ضد باکتری، ضد قارچ، طعم دهنده و آرامبخش بودن، استفاده از آن به همه به ویژه به افراد دارای طبع سرد پیشنهاد می شود.

رضایی استفاده زیاد از هِل در افرادی با طبع گرم را منجر به بروز تپش قلب و احساس گُر گرفتگی دانست و ادامه داد: عدم زیاده روی در استفاده از گیاهان، درباره هِل نیز صدق کرده و همچنین لازم به ذکر است که خانم های باردار برای جلوگیری از تداخل دارویی از مصرف آن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر استفاده از گیاه هِل تازه،اظهارکرد استفاده از هِل و مصرف آن به همراه چای، حلوا و ادویه جات به خصوص در فصل زمستان توصیه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا