شهر و جامعهعناوین اخبار

ملاقات مردمی شهردار اصفهان با شهروندان منطقه سه برگزار شد

ملاقاتی که بیش از پنج ساعت به طول انجامید و شهردار و معاونانش در این ملاقات تقریبا طولانی و متنوع با صبوری و روی خوش میزبان شهروندان بودند.

جنس خواسته‌های مردم منطقه سه شهرداری اصفهان بیشتر فرهنگی بود و مشکلات ناشی از وجود بافت فرسوده زیاد در این منطقه نیز از دیگر دغدغه‌هایی بود که شهروندان منطقه سه شهرداری در ذهن خود داشتند.

اصفهان در حوزه مدیریت شهری خوش‌شانس است

اما شهردار اصفهان در آغاز این ملاقات مردمی در جمع معتمدین منطقه سه شهرداری اصفهان حضور یافت و پس از شنیدن درخواست‌های آنها که حول محور تسریع ساماندهی میدان امام علی (ع)، کمک به مساجد و حسینیه‌ها، راه‌اندازی موزه، کمبود سرانه فضای سبز و معضلات بافت فرسوده بود از خوش‌شانسی اصفهان در حوزه مدیریت شهری سخن به میان آورد و اظهار داشت: اصفهان شهردارانی داشته که همیشه دغدغه توسعه و پیشرفت اصفهان را داشتند و همه تلاش خود را انجام دادند.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار بودن را به نوعی شرکت کردن در دوی امدادی توصیف کرد و افزود: همه شهرداران برای اجرای پروژه‌هایی برای توسعه و پیشرفت شهر فعالیت داشته اما سرعت عملکرد آنها متفاوت بوده است.

شهردار اصفهان، منطقه سه شهرداری را منطقه هویتی شهر اصفهان دانست و اضافه کرد: ریشه اصفهان در منطقه سه وجود دارد و باید به بهترین شکل ممکن از ریشه شهر نگهداری شود.

فعالیت ۲۱ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه سه

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱ پروژه در منطقه سه شهرداری اصفهان در حال اجراست، اضافه کرد: خیابان‌سازی کمرزرین، احداث پارک و مرمت ساختمان آیت‌الله محقق، خیابان‌سازی فرشادی، پارکینگ زیرسطحی خیابان فرشادی، کف‌سازی میدان امام (ره)، کف‌سازی بازار قیصریه، کف‌سازی صحه قصرمنشی، کف‌سازی کوچه باغ قلندرها، مرمت خانه استاد همایی، ساماندهی مسجد علی (ع)، سازماندهی فاز سوم باغ هشت بهشت، استحکام‌بخشی باغ بابا قاسم، احداث دوربرگردان‌های شمالی و جنوبی میدان احمدآباد، احداث سالن کشتی، پیاده‌روسازی روبروی هتل عباسی، ساماندهی پارک جماله، احداث پارک نمکی، پارکینگ مجتمع کمرزرین، بهسازی مسیرهای BRT در منطقه سه، بدنه‌سازی شرق خیابان چهارباغ عباسی و تفکیک مسیر دوچرخه خیابان شهدای خواجو از جمله این پروژه‌ها هستند.

جمالی‌نژاد اعتبار تخصیص یافته برای اجرای ۲۱ پروژه منطقه سه شهرداری اصفهان را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: کفسازی میدان امام (ره)، کفسازی بازار قیصریه و کف‌سازی صحه قصرمنشی در حال حاضر آماده تحویل است ضمن اینکه دیگر پروژه‌ها نیز به صورت میانگین بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌‌اند.

معتمدین محلات اصفهان حامی شهردار خواهند بود

در ادامه این دیدار یکی از معتمدان منطقه سه شهرداری اصفهان که خود و همه معتمدین این منطقه را حامی و همراه شهردار اصفهان معرفی کرد، گفت: هر کجا که لازم باشد بلندگوی شهرداری خواهیم بود و برای گره‌گشایی از مشکلات بر سر راه شهرداری از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

شهردار اصفهان پس از نشستی با معتمدان محلی منطقه سه شهرداری اصفهان نیز ملاقاتی چهار ساعته با اهالی این منطقه داشت که هر کدام در دیدار با شهردار نسبت به عنوان دغدغه‌ها و خواسته‌هایشان اقدام می‌کردند.

مطالبه پیگیری وضعیت عفاف و حجاب از شهردار

در این میان خانمی از شهروندان منطقه سه که با دستی پر و با به همراه داشتن تصاویر و دست نوشته‌هایی در این دیدار حضور یافته بود دغدغه‌ای فراتر از وظایف و توان شهرداری داشت. او از شهردار اصفهان مطالبه‌ای در خصوص رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه داشت و همچنین نسبت به توسعه فضاهای ویژه بانوان نیز درخواست‌هایی را اعلام کرد.

اما در بین ملاقات‌کنندگان با شهردار اصفهان دانشجویانی نیز بودند که به خوبی با جنس کار و فعالیت‌های شهرداری آشنا بوده و از رسانه‌ها پیگیر دغدغه‌های شهردار اصفهان نیز بوده‌اند. دو خواهر دانشجویی که در رزومه کاریشان فعالیت‌هایی در راستای تاب‌آورسازی شهر، رسیدگی به مشکلات زیست‌پذیری شهر اصفهان و روش‌های توسعه شهر خلاق داشتند و تنها دلیل دیدار خود با شهردار اصفهان را اعلام همراهی وی در تحقق گفتمان جدیدی دانستند که در شهرداری اصفهان تسری یافته است.

دغدغه‌ای که در قالب شعر طرح شد

بخشی از ملاقات مردمی شهردار اصفهان در این منطقه نیز به دیدار یکی از شهروندان شاعر با وی گذشت، این شهروند که خواسته‌های خود را در قالب شعری به شهردار اصفهان ارائه کرد بیشتر دغدغه مسایل و مشکلات فرهنگی و همچنین افزایش مصرف قلیان، سیگار و هنجارهای اجتماعی در برخی از پارک‌های شهر اصفهان بود.

راه‌اندازی گذر هنرمندان پیشنهاد یکی از شهروندان منطقه سه شهرداری اصفهان بود که مورد استقبال شهردار نیز قرار گرفت و قرار شد در این زمینه در منطقه سه شهرداری اصفهان خیابانی مناسب برای این طرح در نظر گرفته شود.

حضور ناگهانی خادمان حرم رضوی

اما حضور ناگهانی خادمان حرم امام رضا (ع) در این برنامه نیز حال و هوای عجیبی را به این ملاقات بخشید. این خادمان که بدون هماهنگی قبلی در این محل حضور یافته بودند از همه بخش‌های این ملاقات مردمی بازدید کرده و لحظاتی را نیز با شهردار اصفهان به گفت‌وگو نشستند.

گفتنی است که نهضت پاسخگویی شهرداری اصفهان طی سه هفته اخیر در قالب برگزاری نشست‌های خبری معاونان شهردار با اصحاب رسانه و همچنین برگزاری ملاقات‌‌های مردمی شهردار و معاونان وی در مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان برای ارائه گزارش اقدام و عمل شهرداری طی یک سال گذشته آغاز شده و تاکنون شهردار و معاونان وی با مردم مناطق یک، دو و سه شهرداری اصفهان دیدار داشته است و این هفته نیز میهمان شهروندان منطقه چهار شهرداری اصفهان خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا