تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اخطار فرمانده انتظامی اصفهان به توزیع کنندگان پوشاک نامتعارف

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، سردار” عبدالرضا آقاخانی” در آئین تجلیل از خبرنگاران عرصه نظم و امنیت استان اصفهان با تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت با اشاره به فعالیت سخت برخی از خبرنگاران در سوریه، یمن و عراق گفت: به اعتقاد من بزرگترین رسالت خبرنگاران ایران اسلامی معرفی ماهیت تکفیری ها و روشن کردن اذهان عمومی در زمینه هویت جبهه کفر است.

وی افزود: جایگاه خبرنگاران امروز بر کسی پوشیده نیست و نیروی انتظامی نیز در کنار سایر دستگاه ها و ارگان ها تعامل بسیار خوبی با مجوعه فرهیخته و هوشمند خبرنگاران برقرار کرده و بیشتر موفقیت های خود را مرهون تلاش ها و فعالیت های خبرنگاران در عرصه اطلا ع رسانی شفاف به جامعه می داند و امیدواریم این ارتباط و تعامل همچنان تداوم و استمرار داشته باشد و آثار آن در ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت مردم استان بیش از پیش نمایان گردد.

سردار آقاخانی در ادامه به هجمه های فرهنگی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اخیراً شاهد ورود فرهنگ مبتذل و پوشش های نامتعارف و مغایر با فرهنگ ملی و اسلامی در محافل و مجامع شهری مواجه هستیم که در این زمینه نیروی انتظامی توان بالقوه و بالفعل خود را گذاشته تا دغدغه مردم متدین استان اصفهان را برطرف نماید.

وی از دور جدید طرح تشدید برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان لباس های نامتعارف و مغایر با فرهنگ ملی و اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این برخورد ها در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته و به تمامی توزیع کنندگان پوشاک و مراکز فروش لباس های نامتعارف اخطار می دهیم تا قبل از ورود ماموران نیروی انتظامی نسبت به معدوم کردن و عدم توزیع این گونه لباس ها اقدام کنند.

سردار آقاخانی در زمینه ماموریت های فرماندهی انتظامی استان در تیرماه امسال عنوان کرد: برخورد با دودی کردن شیشه ها ۳۷ درصد ، آلودگی صوتی ۴۳ درصد ، سگ گردانی ۷۵درصد، برخورد با نصابان ماهواره ۱۵ درصد، برخورد با مزاحمان خیابانی ۳۳ درصد، کنترل رستوران ها ۱۸ درصد، برخورد با اراذل و اوباش ۴۹ درصد و نظارت بر کافی شاپ ها ۶۳ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی با تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی و دادگستری استان گفت: امروز یک تعامل ویژه ای بین دستگاه قضایی و پلیس استان برقرار شده که در هیچ برهه زمانی به این میزان وجود نداشت و همین امر نیزباعث پیشرفت های چشمگیر در کسب موفقیت های پلیس استان شده است.

فرمانده انتظامی استان در خصوص برنامه های آینده این پلیس گفت: چند موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی استان است که ا آنجمله می توان به برخورد با کانون های جرم اشاره کرد به طوری که تمام کانون های جرم شناسایی شده و همه مجموعه نیروی انتظامی در این زمینه بسیج خواهند برای ازهم پاشیدن کانون های اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی، توزیع کنندگان مواد مخدر و شبکه های فساد.

این مقام انتظامی، برخورد با اراذل و اوباش را در دستور کار ویژه پلیس استان عنوان کرد و اظهار داشت: خواب آسوده ای را برای این عده نخواهیم گذاشت زیرا که استان اصفهان فضای عربده کشی و نا امنی برای عده ای خاص نیست و تا ۱۰ روز آینده خبرهای خوبی از وارد آمدن ضربه های سنگین و سخت بر پیکره اراذل و اوباش شاخص استان به اطلاع مردم خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان استفاده از اسلحه شکاری در مراسم های عروسی را از موارد ممنوعه عنوان کرد و اظهار داشت: اخیراً مواردی از اتفاقات ناگوار در برخی از عروسی ها گزارش شده که در آنها برخی از حاضران اقدام به شلیک با اسلحه شکاری کرده بودند که در این زمینه به دارندگان این اسلحه ها چه مجاز و چه غیر مجاز هشدار می دهیم که براساس قانون استفاده از اسلحه شکاری فقط مربوط به مراتع بوده و استفاده و حمل آن در سطح شهر را ممنوع است و در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود.

سردار آقاخانی در ادامه به موضوع ترافیک و تصادفات فوتی در سطح جاده ها و راه های شهری اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت استان در این زمینه مناسب نیست اظهار داشت: در چهار ماهه امسال با افزایش ۷ درصدی تصادفات فوتی در راه های برونشهری مواجه بودیم که این موضوع در جایگاه استان ما نیست و هرچند که راه های حادثه ساز می توانند در این موضوع موثر باشند اما آمارهای پلیس نشان می دهد که نقش خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز از مهمترین عوامل تصادفات فوتی به شمار می آید.

فرمانده انتظامی استان شاخص کاهش تصادفات فوتی در سطح راه های درونشهری در ۴ ماهه امسال را ۳ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برای امسال شاخص کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی را در نظر گرفته بودیم این رقم برای راه های شهری نیز مناسب نیست و نیازمند اعلام هشدار و اگاهسازی بیشتر مردم از طریق رسانه ها هستیم.

وی در زمینه تماس های مردمی با سامانه های ۱۱۰ و ۱۹۷ پلیس استان گفت: در تیرماه امسال بیش از ۱۶۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ و ۹ هزار نفر نیز با مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس تماس برقرار کردند.

آقاخانی ازافزایش ۳۹ درصدی دستگیری مجرمان خبر داد و گفت: در زمینه کشفیات فرماندهی انتظامی استان موفقیت های خوبی به دست آمده به طوری که ۸۰ درصد سرقت ها و دیگر جرایم توسط ماموران ما کشف شدندکه در زمینه کشف جرایم در سطح کشور همچنان از رتبه های برتر برخودار هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا