تیتر دوعناوین اخبار

تصویب کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد در کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،جلیل مختارافزود: در جلسه امروز این طرح یک فوریتی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها بررسی شد و در نهایت پس از تصویب کلیات بنا شد جزئیات این طرح در کمیته تخصصی که در این کمیسیون تشکیل شده بررسی شود.وی اضافه کرد: در جلسه امروز کارشناسان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت اطلاعات گزارشی درباره این موضوع ارائه کردند.متن کامل طرح شفافیت در پرداختی مدیران به شرح زیر است:

ماده ۱: هر گونه پرداخت بیش از سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و پرداخت کننده و دریافت کننده تحت تعقیب کیفری قرار می گیرد.

ماده ۲:هر گونه پرداخت از محل منابع اعتباری خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت اضافه بر احکام قانون مدیریت خدمات کشوری مستوجب تعقیب کیفری موضوع ماده ۱ می باشد.

ماده ۳: حقوق، مزایا و پاداش و کلیه دریافت های مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مسئولان حکومتی باید در سایتی متمرکز به اطلاع عموم مردم رسانده شود.دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مسئول نظارت بر اجرای این حکم بوده و هر شش ماه یکبار گزارش آن را به مجلس ارائه خواهند کرد.

ماده ۴: آن دسته از شرکت ها و موسسات خصوصی که بخشی از سهام آنها متعلق به دولت و شرکت های دولتی، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند می باشد، مشمول احکام این قانون می باشند.

ماده ۵: پرداختی هایی که خارج از احکام قانونی صورت گرفته است، غیرحق محسوب و دریافت کنندگان موظف هستند وجوه دریافتی را مسترد نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا