شهر و جامعهعناوین اخبار

پاسخگویی اعتماد اجتماعی شهروندان را افزایش می‌دهد/ عملکرد خوب شهرداری اصفهان در زمینه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور در مجموعه رسانه‌ای شهرداری اصفهان در جریان عملکرد بخش‌های مختلف این مجموعه قرار گرفتند.

در این دیدار محمدجواد احمدی معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: به دلیل نگاهی که مجموعه شهرداری به شهروندان و پاسخگویی به آنان دارد، احساس غرور می‌کنم چرا که اگر سؤالی برای مردم پیش بیاید این مجموعه پاسخ می‌دهد که همین پاسخگویی می‌تواند حاوی نکات مثبت بسیار زیادی باشد.

وی با بیان اینکه پاسخگویی جزو آرمان‌های انقلاب است، تصریح کرد: پاسخگویی سبب می‌شود اعتماد اجتماعی مردم بالا برود، اسلام جز منطق عقل هیچ ابزار تهاجمی دیگری ندارد و غیر از این هر چه هست ابزار دفاعی محسوب می‌شود.

اکبر پناهی معاون پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تجربه جهانی بر رویکرد مدیریت جامع شهری استوار است، اظهار کرد: هر اداره‌ای نباید تنها کارهای مربوط به خودش را انجام دهد، در کشورهای پیشرفته که از لحاظ تعلیم و تربیت موفق بوده‌اند، آموزش و پرورش توسط شهرداری اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به یک سیستم مدیریت یکپارچه نیاز داریم تا تمام سیستم توسط یک نهاد یا نفر اداره شود، بیان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم الگوی مناسبی به جهان در زمینه‌های مختلف ارائه کنیم، این آرزوی ماست که ببینیم تمام آحاد مدیریتی یک شهر دور یک میز نشسته و صفر تا صد تمام پروژه‌های زندگی سالم ایرانی را طراحی کنند.

معاون پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در بعد اطلاع‌رسانی بسیار قوی و خوب عمل کرده و از نهادهای خوب استان در این زمینه است که سعی می‌کنیم از آن به عنوان الگو استفاده کنیم.

در ادامه شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: ظرفیت بسیار خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مردم در مجموعه شهرداری اصفهان مشاهده کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مسیر فرهنگ‌سازی باید از آموزش و پرورش ابتدایی عبور کند، تصریح کرد: سهل‌ترین و آسان‌ترین راه برای رسیدن به توسعه فرهنگی از همین طریق است، شهرداری نیز در مسائل فرهنگی خوب وارد شده و باید از ظرفیت شهرداری اصفهان در بخش‌های در راستای فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان و شهروندان استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا