پیشخوانعناوین اخبار

امکان تحصیل رایگان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) محقق شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،مجتبی بهنام اظهارکرد: این طرح به دستور تولیت آستان قدس رضوی و در راستای تحقق منشور هفتگانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مستضعفان و خانواده های کم برخوردار اجرا شده است.
وی افزود: طرح بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان مستعد دارای معدل کتبی دیپلم بالای ۱۷ و ۱۸ اجرا می شود که مشمول دو گروه دانش آموزان مستعد و ممتاز کم برخوردار و دانش آموزان ممتاز عادی است.
معاون دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: برای دانش آموزان دارای معدل کتبی دیپلم بالای ۱۹ و کم برخوردار در این چارچوب تحصیل رایگان می باشد و علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به آنان خوابگاه دانشجویی و استفاده از سلف سرویس نیز رایگان است.
وی افزود: برای دانش آموزان کم برخوردار دارای معدل کتبی دیپلم بین ۱۸ تا ۱۹ نیز تحصیل، خوابگاه دانشجویی و استفاده از سلف سرویس رایگان خواهد بود و برای دانش آموزان کم برخوردار دارای معدل ۱۷ تا ۱۸ هم ۷۰ درصد هزینه تحصیل و سلف سرویس دانشگاه رایگان است.
بهنام افزودد: همچنین دانش آموزان ممتاز عادی اگر معدل کتبی دیپلمشان بالای ۱۹ باشد از همه مزایا برخوردارند و اگر معدل کتبی دیپلم آنان بین ۱۸ و ۱۹ باشد ۵۰ درصد کل هزینه های تحصیل تخفیف داده می شود.
وی گفت: گنجایش پذیرش دانش آموزان ممتاز کم برخوردار دارای معدل بالای ۱۷ در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ۲۵۰ نفر و برای دانش آموزان ممتاز عادی دارای معدل بالای ۱۸ تعداد ۱۵۰ نفر است.
معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) افزود: همچنین اگر معدل کتبی دانش آموزان ممتاز هنگام تحصیل در این دانشگاه طی دو ترم متوالی در رشته های علوم انسانی کمتر از ۱۷ و در رشته های مهندسی کمتر از ۱۶ شود یک ترم به آنان فرصت جبران داده می شود تا بتوانند نمرات را جبران کنند و جواز ادامه تحصیل را مجددا به دست آورند.
شش هزار دانشجوی دختر و پسر در ۱۶ رشته کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی بین المللی امام رضا(ع) وابسته آستان قدس رضوی در مشهد تحصیل می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا