پیشخوانعناوین اخبار

کرباسچی: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد!/تمدن: احمدی‌نژاد خواستار حقوق ملت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، این نامه موجب شد با برخی از چهرهای سیاسی از جمله “مرتضی تمدن” استاندار سابق تهران، “محسن کوهکن” عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به گفت‌وگو بپردازیم.

کرباسچی: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد

غلامحسین کرباسچی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نامه محمود احمد‌ی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: تاکنون همه تلاش احمدی‌نژاد این بوده تا در افکار عمومی، جامعه، مطبوعات و تبلیغات حضور داشته باشد و موضوع این نامه هم همین است.

وی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد اون موقع که در رأس کار بود باید پی‌گیری می‌کرد تا این اموال برگردد.

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: امیدواریم اوباما به حرف احمدی‌نژاد گوش دهد تا پول‌ها به کشور برگردد و مشکلات کشور حل شود.

کوهکن: اگر احمدی‌نژاد هزار بار قسم بخورد کارش انتخاباتی نبوده، کسی باور نمی‌کند

محسن کوهکن پیرامون نامه محمود احمد‌ی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: بنده منهای ورود به ماهیت نامه نوشته شده، این اقدام را ارزیابی مثبت و یا منفی نمی‌کنم.

نائب رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم که یک شخصیت سیاسی کشور حق نوشتن نامه به مقامات سیاسی کشورهای دیگر را دارد یا ندارد، اظهار داشت: در اینجا محتوای نامه اهمیت دارد و با اطلاع از آن است که می‌توان اقدام احمدی‌نژاد را ارزش‌گذاری کرد.
وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری این اقدام احمدی‌نژاد را انتخاباتی تلقی کنند، تصریح کرد: در کشور ما کلیه کسانی که تصمیم به ورود در انتخابات دارند، از مدت‌ها قبل از شروع انتخابات به انحای مختلف هر کاری که انجام دهند به این فضا کشیده می‌شوند.
کوهکن افزود: اگر احمدی‌نژاد هزار بار هم قسم بخورد که کارش انتخاباتی نبوده، اکثر سیاسیون باور نمی‌کنند و حرکت وی را انتخاباتی تلقی می‌کنند.
نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه برداشت این افراد کاملا طبیعی است حتی اگر قصد کاتب چنین چیزی نبوده باشد، خاطرنشان کرد: هر کس که با فضای سیاسی کشور آشنا باشد، باید این دیدگاه‌ها و فضاها را نیز بشناسد.

تمدن: احمدی نژاد خواستار احقاق حقوق ملت ایران است

مرتضی تمدن استاندار سابق تهران؛ در خصوص نامه احمدی‌نژاد به اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: این نامه در راستای احقاق حقوق ملت ایران است.

وی در ادامهگفت: اگر در چهارچوب کلی به آن نگاه کنیم، احمدی‌نژاد با اینکه رئیس جمهور نیست اما همچنان خواستار حقوق ملت ایران است.

استاندار سابق تهران اظهار داشت: ضایع شدن حقوق ملت ایران قابل درک نیست. در سال ۹۳ آمریکا پول‌های ما را بلوکه و در سال ۹۴ مصادره کرد و طبیعتا هر کسی که نسبت به ملت ایران تعصب داشته باشد نمی‌تواند سکوت کند.

تمدن تصریح کرد: احمدی‌نژاد حتما بر اساس ضرورتی این نامه را نوشته و هر قصد و انگیزه‌ای که داشته قابل احترام است که به عنوان خادم ملت همچنان خواستار حقوق آنها است.

مطهری‌نژاد: نامه احمدی‌نژاد به اوباما به لحاظ دیپلماتیک و اخلاقی معنا ندارد

میرزابابا مطهری‌نژاد  رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: نگارش این نامه از سوی رئیس جمهور سابق کشورمان به هیچ وجه اقدام درستی نیست.

عضو حزب مردم سالاری افزود: وقتی در کشور کمیته‌ای برای پیگیری و رسیدگی به برجام ایجاد شده و همه مواضع سیاسی و خطوط قرمز کشورمان در آن مشخص است، چنین حرکتی از سوی احمدی‌نژاد به لحاظ دیپلماتیک و اخلاقی معنا ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام احمدی‌نژاد را کاملا منفی می‌دانم،عنوانکرد: این کار احمدی‌نژاد با هر نیتی غلط بوده و اگر با هدف و نگاه به انتخابات سال آینده انجام شده باشد بدتر است چرا که باعث دو قطبی کردن جامعه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا