حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مروری بر حوادث اصفهان :ازپلمپ ۲۵ فروشگاه عرضه لباس های نامتعارف تا دستگیری برادران شرور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک ، تریکو و خرازی توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی به مدت هفت روز در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس پلیس امنیت عمومی استان ۹۱۱ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۱۴۹ تعهد اخذ گردید و تعداد۲۰۶ واحد صنفی متخلف تذکر کتبی و ۳۹۵ واحد دیگر تذکر شفاهی داده شد گردید

این مقام انتظامی از پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف خبر داد و گفت: در این راستا برای ۱۰۸ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

سرهنگ کریمی عنوان داشت: طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان لباس های مبتذل، دارای آرم و علایم و تبلیغات و تصاویر فرهنگ غربی که به صورت قاچاق وارد کشور شده در سطح بازار و مجتمع های تجاری شهر اصفهان آغاز شده و پلیس این موضوع را با جدیت دنبال میک ند.

وی با بیان اینکه پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از مهمترین ارزش های نظام ما است با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مبارزه با سرقت و قاچاق کالا از اولویت های پلیس آگاهی

جانشین پلیس آگاهی در حاشیه بازدید از مجموعه پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با سرقت در کنار آموزش و تربیت کارآگاهان و کارشناسان از اولویت های اصلی پلیس آگاهی در سال ۹۵ می باشد.

 سردار “مسعود منفرد” در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی استان “اصفهان” گفت : پلیس آگاهی توسعه اقدامات اطلاعاتی و علمی را به صورت هدفمند دنبال می کند و هدف ما رسیدن به جایگاه مناسب در این زمینه است.

وی افزود: جرائم نوظهور ودر کنار آن پیچیده تر شدن جرائم با وجود بستر ها و زمینه های اجتماعی ارتکاب جرم لزوم بهره گیری از فناوری ها و تکنولوژی های نوین را در کشف جرم ضروری و اجتناب ناپذیر ساخته است .

سردار منفرد افزود :ما همواره در تلاش هستیم پلیس آگاهی را به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مجهز کنیم تا کارآگاهان ما بتوانند با سهولت بیشتری جرائم را کشف و مجرمان را دستگیر کنند.

جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی اصفهان یک مجموعه منظم و هدفمند است که از اقدامات بسیار خوب انجام شده در این مجوعه تقدیر می شود و به استفاده از تجارب پیشکسوتان تاکید می شود.

تصادف محور “گلپایگان-خمین”با ۳ کشته و ۲ مجروح

در اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با یک دستگاه ۲۰۶ در محور “گلپایگان-خمین” سه تن جان باختند و دو نفر نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت : عصر دیروز ماموران پلیس راه “گلپایگان-خمین” از برخورد دو دستگاه خودرو در این محور مطلع و سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:در این حادثه یک دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه پژو ۲۰۶ به صورت رخ به رخ با هم برخورد کرده بودند که متاسفانه دو تن از سرنشیان ۲۰۶ و یک نفر از سرنشیان خودرو پارس جان خود را از دست دادند و دو نفر از سرنشینان خودرو ها نیز به شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ سواری پژو پارس اعلام کرده اند.

کفش های قاچاق به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف یک محموله کفش خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید”امامی” خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله کفش خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی ارزش برآورد شده این محموله را سه میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.#

یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال اسباب بازی قاچاق در “سمیرم”

 فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف ۳۴۰ کارتن انواع اسباب بازی مکانیزم دار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی ” افزود: ماموران ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک وآن را متوقف کردند.

سرهنگ براتی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو تعداد ۳۴۰ کارتن انواع اسباب بازی مکانیزم دار فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت : در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از مردم خواست : در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را فورا و بدون فوت وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید تا اقدام مناسبت صورت پذیرد.

 برادران شرور دستگیر شدند

فرد شروری که به اتفاق برادرانش با اقدامات شرارت آمیز ، قدرت نمایی با قداره و ایجاد درگیری باعث نا امنی در یکی از محله های شهر اصفهان شده بود در عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی شرور به اتفاق برادرانش با اقدامات شرارت آمیزو ایجاد درگیری و رعب و وحشت و فروش مواد مخدر دریکی از محله های شهر اصفهان ، موجبات سلب آسایش آنان را فراهم کرده است ،موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور با تشکیل باندی متشکل از سه برادر دیگرش در زمینه خرید و فروش مواد مخدر، شرارت ، زورگیری و ایجاد رعب و وحشت فعالیت دارد که طی یک عملیات ویژه وضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر به اتفاق برادرانش دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برادران شرور دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری از جمله اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت و درگیری با مامورین اجرائیات   و ضرب و جرح آنان به دلیل ساخت و ساز غیر قانونی ، تمرد نسبت به مامورین و توهین به مقامات و مامورین و قدرت نمایی و با قداره ، ورود غیرقانونی به عنف و ضرب و جرح عمدی در مراجع قضایی هستند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه تعرض به امنیت و اسایش مردم خط قرمز پلیس است گفت: پلیس در صورت دریافت هر نوع گزارش از فعالیت اراذل و اوباش در اسرع وقت و بدون نوبت به موضوع رسیدگی و برخورد با عوامل شرارت را در دستور کار ویژه خود قرار می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا