شهر و جامعهعناوین اخبار

عکس‌هایی که ناجی پل‌های تاریخی اصفهان شد/ ۴ میلیون قطعه عکس حاصل ۶۵ سال تلاش استاد هاشمی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، سید عبدالله هاشمی نصب، عکاس پیشکسوت در مراسمی با حضور شهردار و هنرمندان اصفهان تجلیل و لوح تقدیر منقوش به آرم یونسکو به این استاد عکاسی تقدیم شد.

استاد و عکاس پیشکسوت در این مراسم اظهار داشت: امروز جوانان ما باید به فکر خدمت به وطن خود باشند، ما سال‌ها بدون مزد برای کشور خود تلاش کردیم و امروز جوانان باید در کنار هم باشند، باید برای پیشرفت وطن، قدر فرصت‌ها، دوستی‌ها و برادری‌ها را بدانند.

وی با بیان اینکه عکسی که برای ترمیم و بازسازی مسجد جامع بعد از اصابت بمب استفاده شده بود، از کارهای من بود، افزود: بریده شدن ورودی سی و‌ سه پل خدمتی بود که من به اصفهان کردم، در آن زمان که ماشین‌های سنگین از روی پل‌های تاریخی اصفهان عبور می‌کردند، سه و سه پل ۷ ترک و پل خواجو ۵ ترک برداشته بود، من عکس‌های پل را برای رئیس میراث فرهنگی وقت بردم و گفتم اگر به این دو پل رسیدگی نکنید عکس‌ها را به تهران می‌برم، سپس ورودی پل‌ها بریده شد و دیگر ماشینی از روی آن عبور نکرد.

هاشمی درباره آشنایی خود با هنر عکاسی گفت: پدرم اولین مدیر بیمارستان راه آهن بود، آن روزها ما یک گرامافون داشتیم، من آن را از صبح کوک می‌کردم و آهنگی از استاد تاج را گوش می‌دادم، زمانی که پدرم به خانه آمد این آهنگ را برای او خواندم و مورد تشویق قرار گرفتم، فردای آن روز پدر یک دوربین کداک انگلیسی به همراه ۲ حلقه فیلم سیاه و سفید به من هدیه داد و این شروع ۶۵ سال عکاسی من برای ایران بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کاری مانند عکاسی دوست داشتنی نیست، افزود: من در ابتدا عکاسی ورزشی را انتخاب کردم زیرا ورزشکاران را به دلیل صداقت و پاکی آنها دوست داشتم، به ورزشگاه امجدیه می‌رفتم و از بازی تیم‌های پیکان و تاج عکس می‌گرفتم.

پیشکسوت عکاسی ادامه داد: ما آفریده شده‌ایم تا بسازیم، بیایید برای سربلندی وطنمان تلاش کنیم، من تمام زندگی خود را برای عکس‌هایم گذاشتم و امروز ۴ میلیون قطعه عکسی که جمع‌آوری کرده‌ام، تاریخ ایران است.

قائم مقام مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: تمامی مراسم‌ها که در تجلیل از هنرمندان در مرکز خلاقیت و نوآوری اصفهان انجام می‌گیرد در سامانه یونسکو اطلاع‌رسانی می‌شود و به ثبت جهانی می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا