پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعه

از تصادف مرگ بار در اتوبان ذوب آهن تا کشف کفش های قاچاق

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه شب گذشته(چهارشنبه ) ماموران پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” از برخورد یک دستگاه سواری پژو با دو عابر پیاده در اتوبان “ذوب آهن” باخبر شدند که به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از عابران پیاده جان خود را از دست داد و یکی از آنان به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز سواری پژو اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی شما را فراهم میکند بپرهیزید.

 ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در “گلپایگان”

فرمانده انتظامی شهرستان “گلپایگان” از کشف ۱۵ هزارو ۱۲۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش تقریبی۱۲ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت:ماموران انتظامی شهرستان “گلپایگان” در اجرای طرح کنترل و پایش محورهای مواصلاتی این شهرستان و حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودروی ون مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود:راننده خودرو به محض رؤیت ماموران ضمن تغییر مسیر اقدام به فرار کرد که ماموران وارد عمل شدند و در یک اقدام ضربتی خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد:پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی بعمل آمد که تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و مقدار پنج گرم هروئین کشف شد.

سرهنگ بساطی بیان داشت : در این زمینه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان ضمن اشاره به اینکه قاچاق کالا ضربه به تولید داخلی و اقتصاد ملی ماست خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده ای سودجو نظم اقتصادی جامعه را برهم بریزند.

۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف یک محموله مانیتور و پخش خودرو به ارزش سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ ” غلامرضا براتی” افزود: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از این محور به یک دستگاه کامیون کشنده فائو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو ، ۹۷۵ دستگاه سیستم پخش خودرو به همراه مانیتور و تعداد ۱۰۰ عدد کابل مربوطه فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ براتی ادامه داد: ارزش این محموله قاچاق سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برآورد شد و در این خصوص راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” در پایان خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کامیونتی با ۸۰۰ جفت کفش ورزشی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان “لنجان” از کشف بیش از ۸۰۰ جفت کفش ورزشی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”رضا عرب عامری”  گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا طرح ایست بازرسی موقت را به مرحله اجرا درآوردند.

وی ادامه داد: حین اجرای طرح ایست بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ عرب عامری بیان داشت : در بازرسی از این خودرو تعداد ۸۲۱ جفت کفش ورزشی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالای مکشوفه را ۴۰ میلیون ریال دانست و اظهار داشت : در این خصوص سه نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رضا عرب عامری در پایان افزود:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق مبارزه با این پدیده شوم به جد در دستور کار پلیس می باشد که در این خصوص از شهروندان تقاضا می شود اطلاعات خود در زمینه قاچاق کالا را با تلفن۱۱۰در میان بگذارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا