شهر و جامعهعناوین اخبار

 ۹ درصدکل هزینه های مددجویان اصفهانی از وجوه صدقات تأمین شده است

وی  گفت: با استفاده از سامانه USSD در پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی تمامی شهروندان می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با شماره‌گیری #۸۸۷۷* و وارد کردن کد استان و شهر خود و یا ارسال پیامک به همین شماره، صدقات خود را به‌صورت دیجیتال پرداخت کنند.

حمیدرضا شیران اظهار داشت: صندوق‌های صدقات موجود در سطح شهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این صندوق‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که سرقت از آن به سختی امکان پذیر است،

وی افزود: صندوق‌های صدقات‌ نصب شده در سطح شهر هر ۴۵ روز بازدید و تخلیه می‌شوند و اگر آسیبی دیده باشد به سرعت متوجه خواهیم شد ضمن اینکه در طول شبانه‌روز هم به‌صورت گردشی از این صندوق‌ها بازدید داریم، تا تخریب نشود .

مدیرکل امداد استان گفت:سال گذشته حدود ۲۴ میلیارد تومان وجوه صدقه از صندوق های صدقات خانگی و معابر عمومی جمع آوری شده است واین در حالی است که کل کمک امداد به نیازمندان در سال ۹۴ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و وجوه صدقات، فقط ۹ درصد مجموع کمک های امداد را شامل می شوند.

شیران ادامه داد: اکثروجوهی که حامیان طرح اکرام و طرح محسنین و خیران به حساب فرزندان معنوی و ایتام واریز می کنند از طریق کد شناسه بانکی بوده و حامیان و خیران از طرق مختلف الکترونیکی وجوه خود را به حساب این فرزندان واریز می کنند که گذشته حامیان ۱۸ میلیارد تومان به حساب طرح اکرام ایتام و محسنین واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: تمام مبالغ طرح اکرام و محسنین از طریق سامانه USSD، موبایل بانک، واریز به حساب مستقیم خانواده‌های نیازمند و واریز به حساب‌های مستقیم کمیته امداد بوده و این طرح کمک شایانی به پرداخت و جمع آوری کمک ها و جلوگیری از سرقت وجوه شرعی مردم نیکوکار استان داشته است.

وی با اشاره به طرح دیجیتالی‌شدن صندوق‌های صدقات در سطح شهر گفت: دیجیتالی شدن صندوق‌های صدقات به صورت یک طرح ملی بوده و قرار است در تمامی استان‌ها انجام شود منتها اکنون تنها در چند استان به صورت آزمایشی درحال اجرا است و هنوز در اصفهان اجرا نشده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا