پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

۲۴پیشنهاد اصلاحی و تکمیلی درخصوص بسته ی حمایت از صادرات غیر نفتی به تصویب شورا رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،رسول زرگرپور استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت:بسته حمایتی از توسعه صادرات که از سوی دولت ابلاغ شده بود با استقبال صادرکنندگان چندان روبرو نشد، از این رو خواستار دریافت نظرات و پیشنهادات اصلاحی آنان نسبت به بسته بودیم تا در جلسه شورا گفتگو مطرح و پس از تصویب به دولت ارایه شود.

وی تصریح کرد:صادرکنندگان به جای حمایت های مالی خواستار روانسازی و پاسخ گویی سریع سازمان های دولتی مرتبط با صادرات اند و از این رو بسته حمایتی صادرات به طور دقیق در کمیته کارشناسی شورای گفتگو با حضور صادرکنندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب نمایندگان جدید بخش خصوصی و تعاون در شورای گفتگو اشاره کرد و گفت:شورای گفتگو دارای ۱۹ عضو است که ۸ نفر آن از بخش خصوصی و تعاونی انتخاب می شوند و در این جلسه ۸ نماینده این بخش معرفی شدند.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفتگو در این جلسه راه اندازی مجتمع تولیدی پتاس در استان را گامی ارزشمند در شرایط کنونی رکود اقتصادی برشمرد و گفت:این واحد تولیدی می تواند زمینه اشتغال جوانان در بخش صنایع معدنی را فراهم سازد.

وی به تشکیل نشست مشترک با روسای اتاق بازرگانی دیوانیه عراق و نجف اشاره کرد و گفت:در این نشست راههای توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین استان اصفهان و دیوانیه و نجف مورد بررسی قرار گرفت .

«ناصر موسوی لارگانی»نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار محاسبه سود برای طلبکاران بخش خصوصی از دولت شد و گفت:بسیاری از شرکت های خصوصی که با دولت کار می کنند در برابر طولانی شدن طلب خود از دولت هیچ سودی یا دیرکردی دریافت نمی کنند اما معوقات بانکی تولید کنندگان ثانیه به ثانیه با دیرکرد و جریمه محاسبه و افزایش می یابد .

«حمیدرضا فولادگر»رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:شرکت های طلبکار دولت می توانند اوراق تصفیه از دولت دریافت کنند.

«محمدرضا رجالی »عضو شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در این جلسه با اشاره به تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت خرید کالای ایرانی توسط حریداران خارجی گفت:نرخ ۵/۳ درصد تسهیلات این صندوق بالاتر از نرخ لایبور جهانی است و حتی در بخش پتروشیمی به ۸ درصد می رسد و بهتر است این نرخ با نرخ های جهانی یکسان باشد.

«مصطفی رناسی»مشاور شورا و نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه حمایت از صادرکنندگان را شامل تسهیل سازی در صادرات کالا و خدمات و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات دانست و گفت:برای توسعه صادرات ایجادشرکت های مدیریت صادرات که به صورت تخصصی به امر صادرات می پردازند مهم و ضروری است و تولید کننده باید بر تولید و کالاهای مورد نیاز صارکننده متمرکز شود.

«تقی حجازی»عضو شورای گفتگو در این جلسه خواستار مقابله با سند سازی صادرات در برخی از گمرکات کشور شد و گفت:برخی از صادرات به صورت کاغذی انجام می شود و خواستار دریافت مشوق های صادراتی نیز هستند.

وی علت از دست رفتن بازارهای صادراتی را نبود شرکت های تخصصی صادراتی دانست و گفت:این شرکت های قدرت چانه زنی در بازارهای خارجی را افزایش می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا