حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از انهدام باند قداره به دست ها تا انتقام از نامزد سابق

سرهنگ جهانگیر کریمی ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: درپی نزاع و درگیری و قدرت نمائی با سلاح سرد توسط تعدادی اراذل واوباش در یکی از محله های های شهر اصفهان ، مراتب دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این استان قرار گرفت.

سرهنگ کریمی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی، مخفیگاه های این افراد شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی طی چند مرحله عملیات تعداد دو نفر از اوباش را دستگیر و ده ها قبضه سلاح سرد شامل قمه، قداره و چاقو های نامتعارف از آنان کشف کردند.

وی گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص گردید یکی دیگر از افراد شرور متواری شده و در منزلی در حاشیه شهر خود را مخفی کرده است که بلافاصله ماموران طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

۲۳ تن برنج قاچاق در ایست و بازرسی شهید “امامی”

 فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از توقیف ۲۳تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون مقدار۲۳تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

عدم رعایت حق تقدم موتورسوار مرگ راکب اش را رقم زد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک سواری پژو و جان باختن راکب ۲۳ ساله موتور سوار خبر داد.

سرهنگ “جهانگیرکریمی” بیان داشت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با یک سواری پژو در یکی از خیابان های این شهر باخبر شدند که فورا به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب ۲۳ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده شده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم توسط موتورسیکلت اعلام کرده اند .

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه راهنمایی ورانندگی در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسیله‌ای است که از راه اصلی عبور می‌کند، رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند‌، باید پیش از ورود به راه اصلی‌، در صورت لزوم توقف نموده و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در مسیر مجاز خود در مسیر اصلی و با سرعت مجاز عبور می‌کنند وارد این راه شوند.

سارقان حرفه ای منزل با ۸ میلیارد سرقت در شرق اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای منزل و کشف هشت میلیارد ریال سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی وقوع سرقت منزلی در منطقه شرق شهر اصفهان ماموران پایگاه شرق پلیس آگاهی “اصفهان” با تشکیل تیمی ویژه، تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات گسترده و استفاده از اقدامات ویژه و تخصصی و بکارگیری تجهیزات نوین پلیسی ، سرانجام هویت دو متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنها را در عملیات غافلگیرانه ای دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند به چندین فقره سرقت از منازل در حوزه شرق شهر اصفهان به ارزش هشت میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه خسروی در پایان با بیان اینکه با تکمیل تحقیقات سارقان به مراجع قضائی معرفی شدند به همشهریان توصیه کرد:در صورت نقل مکان به منزل جدید، حتماً قفل های در اصلی را تعویض کنید، از قرار دادن کلید در محل هایی مانند زیر جا کفشی و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنید، در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق ، رادیو و تلویزیون به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند یا از چراغ های دارای زمان بندی استفاده کنید، هنگام خروج از منزل برای مدت طولانی اموال با ارزش خود را به فرد مورد اطمینان خود یا صندوق های امانات بانک بسپارید.

دستگیری توزیع کننده حرفه ای مواد با ۱۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری یک توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در این شهرستان وکشف ۱۱ کیلو و ۷۲۲ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت ” گفت : در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی به طور گسترده اقدام به توزیع مواد مخدر در شهرستان فلاورجان می کند بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و اطمینان از صحت موضوع وارد عمل شدند و به محل اختفای وی وارد شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی دقیق از محل اختفای این فرد مقدار ۱۱ کیلو و ۷۲۲ گرم تریاک آماده توزیع کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ به شدت مقابله خواهد کرد واجازه جولان به آنها نخواهد داد.

تصادف کامیون و پژو با دو کشته و یک مجروح

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد یک کامیون باری بنز با یک دستگاه سواری پژو در محور “مبارکه-شهرضا” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه راننده و یکی از سرنشینان سواری پژو در دم جان باختند و یکی از سرنشینان آن به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ کامیون بنز اعلام کرده اند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: تجاوز و انحراف ناگهانی به چپ یکی از مهم ترین علل وقوع تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان تقاضا می شود هنگامی که قصد گردش یا انحراف به چپ یا راست دارند بادقت در آینه خودرو نگاه کنند و پس از کسب اطمینان از عدم وجود وسیله نقلیه ای با احتیاط کامل اقدام کنند و همیشه این به این نکته توجه کنند که آیینه خودرو دارای نقاط کور می باشد و همیشه قابل اعتماد نیست .

انتقام نامزد سابق از دختر مورد علاقه اش

فردی که با انتشار تصاویر و فیلم های شخصی و خصوصی نامزد سابق خود موجب هتک حیثیت و آبروریزی وی را فراهم آورده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس فیلم ها و تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود : با اظهارات شاکی پرونده ای در این زمینه تشکیل و کارشناسان پلیس فتا با جستجوی علمی و تخصصی در فضای مجازی هویت اصلی انتشار دهنده این تصاویر و فیلم ها را شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضاییوی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم نامزد سابق شاکیه بود اظهار داشت:متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از دختر مورد علاقه خود عنوان کرد.

سرهنگ کریمی عنوان کرد : برابر قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های مخابراتی و رایانه ای صوت و تصویر یا فیلم یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا به هر نوعی موجبات هتک حیثیت افراد را فراهم نماید به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا