پیشخوانعناوین اخبار

یک چهارم نهایی المپیک ۲۰۱۶ ؛ ایران احتمالا باید به مصاف ایتالیا یا فرانسه برود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، تیم ملی والیبال ایران فردا مقابل روسیه یکی از سخت ترین مسابقات مرحله گروهی خود را برگزار خواهد کرد چرا که روس ها به هر شکل ممکن می خواهند پیروز شوند تا با رتبه ای خوب مرحله گروهی را پایان ببرند.

روسیه؛ مدافع عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن و پرافتخارترین تیم این بازی ها و پرمدال ترین تیم تاریخ والیبال می رود. تیمی که از ۷۶ دوره مسابقه جهانی و المپیک والیبال تاکنون ۱۹ طلا، ۱۴ نقره، ۱۵ برنز و مجموعا ۴۸ مدال بر گردن آویخته است.

سرمربیگری روسیه با ولادیمیر الکنو صاحب مدال برنز المپیک پکن و مدال طلای المپیک لندن است. سرگئی تتیوخین؛ پرافتخارترین والیبالیست جهان با چهار مدال المپیک (یک طلا، یک نقره، دو برنز) که ششمین المپیک خود را تجربه می کند نیز کاپیتانی روس ها را بر عهده دارد. علاوه بر تتیوخین؛ ماکسیم میخایلوف (امتیازآورترین و بهترین اسپکر المپیک لندن)، الکساندر ولکوف و گرانکین سه بازیکن طلایی لندن در ترکیب روس ها هستند که سومین حضور المپیکی خود را (بعد از ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) پشت سر می گذارند. الکسی وربوف؛ لیبروی روسیه نیز اگرچه به دلیل مصدومیت در لندن غایب بود اما پس از حضور در المپیک آتن و پکن حالا در ریو سومین بار است که به میدان المپیک آمده است. او بهترین توپگیر المپیک پکن نیز نام گرفت. البته روسیه یکی از دو تیم المپیک ریو (همراه با ایتالیا) است که با دو لیبرو به ریو آمده و یکی از لیبروهایش را به عنوان بازیکن تعویضی برای قدرت بخشیدن به ترکیب دریافت اول تیمش به زمین می فرستد. آرتم اِرماکوف با پیراهن شماره ۲۰ لیبروی دوم روسیه است.
روسیه با میانگین قدی ۲۰۲٫۵ سانتی متر (بدون احتساب دو لیبرو) تاکنون در ریو سه پیروزی مقابل کوبا، مصر و لهستان را به نام خودش ثبت کرده و در برابر آرژانتین نیز شکست را پذیرفته است.

اما پس از دیدار ایران و روسیه احتمالات در مرحله یک چهارم نهایی برای سروقامتان ایران به چه صورت خواهد بود؟

احتمال مصاف با ایتالیا

روس ها انگیزه شدیدی برای پیروزی دارند. مدافع عنوان قهرمانی تمام تلاش خود را برای پیروزی مقابل شاگردان لوزانو به کار خواهد بست.

روسیه اگر مقابل ایران به پیروزی برسد ایران در رتبه چهارم باقی می ماند و آنگاه باید با تیم نخست گروه اول که به احتمال هفتاد درصد ایتالیا است مصاف بدهد.

اما در صورتی که ایران به پیروزی برسد و رتبه سوم را از آن خود کند باید با تیم دوم گروه یک که آن هم به احتمال زیاد فرانسه است روبرو شود. البته احتمال تغییر و جابجایی در گروه اول وجود دارد اما به هر حال رویارویی ایران با یکی از دو تیم ایتالیا و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی قطعی است.

بازی های ایران – روسیه در آینه تاریخ

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)
۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)
۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۱) – روسیه (۳)
۲۰۱۳ (قهرمانان قاره ها): ایران (۰) – روسیه (۳)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – روسیه (۳)
۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – روسیه (۳)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۱)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۰)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۰)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – روسیه (۳)
۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا