پیشخوانعناوین اخبار

پروتیین سازنده رگ های خونی جایگزینی برای جراحی بای پس قلب

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران   از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، بیماری عروق کرونر زمانی بروز می کند که در عروق کرونر به اصطلاح پلاک ساخته می شود و تا حدودی و یا به طور کلی مانع رسیدن جریان خون پراکسیژن به قلب می شود. این انسداد باعث ابتلا به حمله قلبی، آنژین – درد شدید قفسه سینه و در طول زمان نارسایی قلب می شود.
با وجود نقش تغییر شیوه زندگی مانند پیروی از یک رژیم غذایی سالم و یا فعالیت فیزیکی منظم در بهبود این بیماری، اما برخی بیماران برای ازسرگرفته شدن جریان خون به قلب، به جراحی بای پس نیاز دارند.
با این همه، جراحی بای پس قلب نیز مانند تمام جراحی ها، خطراتی را به دنبال دارد که شامل عفونت زخم قفسه سینه، خونریزی، سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی کلیه و یا ریه می شود.
مطالعه جدید محققان دانشگاه علم و فناوری هوزهونگ چین و کلینیک کلیولند در اوهایو که در مجله PLOS Biology منتشر شد، نشان می دهد که در موش ها، پروتیینی به نام AGGF1 موجب رشد و فعالیت رگ های جدید خونی می شود. به علاوه این روش درمانی بدون نیاز به جراحی انجام می شود.
رویه ای که در طی آن رگ های خونی جدید ساخته می شود، رگ زایی نامیده می شود و هر چند نقش پروتیین AGGF1 در پیشرفت این فعالیت محرز است، اما هنوز نحوه عملکرد پروتیین مشخص نیست.
محققان بر این باورند که کشف مکانیسم های عملکرد پروتیین AGGF1 در رویه رگ زایی، می تواند به درمان جدیدی برای بیماری عروق کرونر، حمله قلبی و سایر بیماری های ایسکمیک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا