شهر و جامعهعناوین اخبار

ایجاد گفتمان جدید شهر دانش محور و خلاق به مشارکت فعال جوانان خلاق نیاز دارد

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«مهدی جمالی نژاد»در دیدار اعضای شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد بستر برای تبدیل دانش به ثروت و انگیزه بخشی به کارآفرینان یکی از دغدغه های گفتمان جدید شهرداری اصفهان است که جوانان فعال اقتصادی می توانند نقش موثری در این فرایند داشته باشند.

جمالی نژاد ایجاد گفتمان مبتنی بر دانش محور در شهر اصفهان با وجود سلایق و دیدگاه های متفاوت را بسیار دشوار دانست و گفت:در این راستا دو مرکز فناوری های نوین و خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد:جوانان همواره به عنوان پیش قراولان توسعه نقش موثری در تغییر گفتمان شهری دارند و از این رو می توان از این ظرفیت برای توسعه شهر اصفهان استفاده بهینه کرد.

جمالی نژاد به ایجاد جذابیت جدید شهری  برای جذب گردشگران جوان خارجی اشاره کرد و گفت: اغلب گردشگران اصفهان کهنسالانی هستند که تنها خواستار بازدید از آثار تاریخی این شهرند ولی فرزندان آنان به جذابیت های جدید مانند آکواریوم ،دلفاریوم  و غیره علاقه مند و ازاین رو شهرداری به دنبال ایجاد این مراکز جهت جذب گردشگران خانوادگی است که در کنار بازدید از آثار تاریخی خانواده، آنها بتوانند از جاذبه های جدید دیدن کنند.

وی اضافه کرد:در شرایطی که شهر  اصفهان بر اثر  صنایع آلاینده است روز به روز در شرایط نامناسبی قرار می گیرد بهترین جایگزین صنایع آلاینده توسعه صنعت گردشگری است و باید همه بخش های دست به دست هم بدهند تا این صنعت به عنوان مهمترین منبع  درآمدزایی مردم جایگزین  شود.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور و بویژه در استان اصفهان گفت:درچنین  شرایطی شهر دانش محور باید راهکارهای  خلاقانه و بدیل برای خروج از رکود پیدا کند

شهردار اصفهان  با اشاره به اینکه هر سازمانی که فعالیت کند مورد انتقاد نیز واقع می شود، گفت: بسیاری از سازمان ها فعالیت خود را زمین گذاشته و مورد انتقاد هیچ مرجعی قرار نمی گیرند ولی شهرداری که در بخش های سلامت ،ورزش ،فرهنگ ،هنر و گردشگری فعالانه وارد شده با انتقاداتی نیز روبروست .

جمالی نژاد با اشاره به افسردگی مردم اصفهان در اثر خشکی زاینده رود و سایر موارد گفت:شهرداری در راستای مسوولیت های اجتماعی خواستار برپایی برنامه های شاد و مفرح متناسب در جامعه است ولی برخی این رویکرد و گفتمان جدید را پذیرا نیستند .

کشانی : اتاق بازرگانی و شهرداریمی توانند در بخش های مختلف زمینه توسعه اقتصادی شهر را فراهم کنند

«امیر کشانى»معاون جوانان  اتاق بازرگانى اصفهان در این  دیدار گفت:کارآفرینان اصفهان از شهردار پرتلاش انتظار دارند ضمن توجه به اکوسیستم کارآفرینى اصفهان، مطالبه گر مدیریت واحد شهرى در اصفهان باشد.

وی افزود: معاونت جوانان اتاق با برگزاری دوره های آموزشی برای بازرگانان کوچک خواستار تربیت بازرگانان و کارآفرینان موثر برای آینده شهراصفهان است.

وی برگزاری رویداد در مسیر موفقیت با هدف معرفی الگوهای موفق کارآفرینی به جوانان را از دیگر فعالیت های این معاون برشمرد و گفت:برگزاری دوره های کارافرینی استارت آپ از دیگر فعالیت های این بخش برای توسعه کارآفرینی و گفتمان دانش محور در شهر اصفهان است .

وی خواستار تشکیل فرهنگ سرای کارآفرینی  در شهر اصفهان شد و گفت:اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان می توانند در بخش های مختلف زمینه توسعه اقتصادی شهر را فراهم کنند.

در این دیدار اعضای شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان به ارایه دیدگاه و نظرات خود  در موضوعاتی از قبیل عمرانی شهری ،توسعه صنعت گردشگری،توجه به سیستم حمل و نقل عمومی ،توسعه بزرگراه ها ،استفاده از جوانان خلاق در مدیریت شهری،توجه شهرداری به اکوسیستم اقتصادی شهر و ایجاد بستر برای توسعه فعالیت های اقتصادی پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا