عناوین اخبار

کشتی فرنگی المپیک؛ گام با اقتدار حبیب الله اخلاقی در وزن ۸۵ کیلوگرم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، رقابت های کشتی فرنگی وزن ۸۵ کیلوگرم از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در سالن کاری کاوا آغاز شد که «حبیب الله اخلاقی» دارنده دو مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی برابر «زاکاری برگ» از سوئد رفت که در یک کشتی برتر حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر (امتیاز عالی) شکست داد و به جمع ۱۶ نفر برتر صعود کرد.
وی در مرحله بعد و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی با داوید چاکوتادزه از روسیه روبرو خواهد شد.
چاکوتادزه روسی موفق شد «سامان طهماسبی» از جمهوری آذربایجان دارنده مدال نقره سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جهان و دارنده دو مدال برنز جهان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.
در گروه اخلاقی «ویکتور لورینچ» از مجارستان دارنده دو مدال برنز ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جهان، «ماکسیم مانوکیان» از ارمنستان و «رستم آساکالوف» نایب قهرمان جهان از ازبکستان حضور دارند.
در بالای جدول نیز «ژان بلنیوک» قهرمان جهان از اوکراین و «جاوید حمزاتوف» دارنده مدال برنز جهان از بلاروس مطرح ترین کشتی گیران حاضر هستند.
در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک سعید عبد ولی در وزن ۷۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۵ مردادماه با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان و یک گروه از پناهجویان با ترکیب ۱۰ ورزشکار به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ۳۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا