پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تندیس استاد پرورش با حفظ روح معنویت در آن ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، غلامعلی فیض‌اللهی در خصوص تندیس استاد پرورش که در ویژه برنامه «یاد مهر» و با حضور جمع کثیری از معلمان و فرهنگیان پیشکسوت استان اصفهان رونمایی شد، اظهار داشت: ساخت این تندیس برگرفته از هنرهای مورد استفاده در ضریح حضرت اباالفضل (ع) بود.

وی با بیان اینکه هفت هنرمند برای ساخت این تندیس همکاری داشتند، اضافه کرد: برای تولید این اثر فاخر هنری از هنر‌های قلم‌زنی، میناکاری (خط و گل)، طلاکاری، خطاطی، بافتنی، کوره‌کاری و نجاری استفاده شده است.

عضو اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه سه نمونه تندیس برای استاد پرورش آماده شد و در نهایت یکی از آنها مورد تایید قرار گرفت، اضافه کرد: همچنین قرار است برای هفت نفر از اساتید دیگر نیز تندیس یادبود ساخته شود.

وی با بیان اینکه اجرای هر یک از هنرها بر روی تندیس استاد پرورش سه روز زمان برده است، افزود: باید توجه داشت که روح معنویت در ساخت تندیس استاد پرورش در مراحل ساخت آن دمیده شد.

فیض‌اللهی کار معلمان را هم‌تراز با کار و رسالت پیامبران دانست و اضافه کرد: این نخستین بار است که در سطح استان اصفهان برای اساتید و معلمان چنین تندیسی ساخته می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا