شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای راههای شهرستان خوروبیابانک در نظر گرفته خواهد شد/ درسال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در جاده های این شهرستان هزینه شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ، جلسه شورای اداری شهرستان خوروبیابانک به ریاست رسول زرگرپور استاندار و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و کلیه مدیران کل و مسئولین استانی ومحلی در شهرستان خوروبیابانک و با آغاز بکار عملیات گاز رسانی به این شهرستان که بخشی از این اقدام با مشارکت اداره کل راه وشهرسازی انجام گردیده برگزار شد .

رسول زرگر پور استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به میزان حجم ترافیک موجود در راههای این شهرستان گفت: حجم بسیار بالای ترافیک در محورهای شهرستان به لحاظ موقعیت سیاحتی زیارتی راههای آن و تصادفات رخ داده در آن ما را بر این می دارد که احداث دوبانده کردن جاده ها را در اولویت قرار داده و پیگیری های لازم جهت این کار انجام پذیرد .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در سطح جاده های شهرستان هزینه شده که در سالجاری بناست این رقم به ۳۵۰ میلیارد ریال افزایش یابد .

غلامی افزود: از مهمترین اقداماتی که برای راههای استان هدف گذاری شده بحث اتصال شهرستانها به صورت دوبانده به مرکز استان است که شهرستان خوروبیابانک با توجه به اینکه در مسیر یکی از محورهای سیاحتی زیارتی استان واقع شده، حجم عمده ای از حجم سفرهای جاده ای را به خود اختصاص داده و در شهرستان محور نایین – خور – طبس یکی از محورهای اصلی است که در سال گذشته بخشی از آن با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید و امید است امسال بتوانیم مابقی این مسیر را تکمیل و آماده بهره برداری نماییم .

وی درخصوص اقداماتی که جهت توسعه وتکمیل راههای این شهرستان تاکنون انجام شده گفت: محور سه راهی جندق – خور ، روکش آسفالت خور – طبس، محور جندق – معلمان، روکش آسفالت فرخی- ابراهیم آباد انجام شده و در این راستا یکی از پروژه های مهمی که به پایان رسیده محور روستایی بیاضه به حاجی آباد بطول ۱۹ کیلومتراست که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است . همچنین ۱۲ کیلومتر از محور توریستی گردشگری خندق – مصر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال انجام شده و ۲۵ کیلومتر باقیمانده ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

وی خاطر نشان کرد: امکانات حوزه راهداری این شهرستان در حد امکانات یک پیمانکار است که بخش عمده ای از فعالیتهای راهداری و راهسازی توسط راه وشهرسازی شهرستان انجام میگیرد و در بخش ایمنی راهها ورفع نقاط پرتصادف شهرستان ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در بخش طرح های توسعه ای ، طرح جامع شهرهای خور وجندق ابلاغ شده که موارد اختلافی آن به صورت موردی در حال رفع است و شهر فرخی نیز در شورایعالی معماری وشهرسازی ایران مطرح شده ودرحال پیگیری است .

مدیرکل راه وشهرسازی استان با ابراز خوشنودی از آغازبکار عملیات گاز رسانی به شهرستان خوروبیابانک گفت: در بخش املاک واقدامات انجام شده، واگذاری هایی جهت رفع مشکلات گاز رسانی به شهرستان داشته ایم و خورسندیم که در این عملیات بزرگ و ارزشمند سهیم هستیم .

در بحث واگذاری ها زمینی جهت راه اندازی ایستگاه رادیو وتلویزیون واگذار شده و در رابطه با احداث مجتمع بین راهی ثامن الحجج نیز برآن هستیم که با پیگیری های نماینده مجلس شورای اسلامی و اخذ مجوزات لازم بتوان زمینی را برای احداث این مجموعه خدماتی در اختیار قرار دهیم .

گفتنی است شهرستان خوروبیابانک  با ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی در شرقی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا