پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری مسابقات قرا« در تیران و کرون و سمیرم تا تشکیل شورای گفتمان انقلاب اسلامی در کوهپایه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان تیران و کرون با حضور ۳۵۰ متسابق قرآنی در جوار حرمم مطهر امامزاده عبدا…(ع) کوهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این متسابقین در دوبخش برادران و خواهران جهت راهیابی به مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر خانم و ۲۳۰ آقا در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل خوانی قرآن کریم، دعا خوانی و اذان با یکدیگر رقابت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه بیان کرد: آستان امامزاده عبدالله (ع) در شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، شهر تیران، روستای کوهان واقع شده است.

یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی در سمیرم برگزار شد

مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان سمیرم برگزار شد.

رحمت ا… افشاری اظهار داشت: ۱۲۰ نفر متسابق قرآنی جهت راهیابی به مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در ادامه افزود: این افراد که شامل برادران و خواهران بودند به صورت جداگانه روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه در مرکز فرهنگی و قرآنی ثامن الائمه شهر سمیرم با یکدیگر جهت مشخص شدن نفرات برتر برای راهیابی به مرحله استانی سی و نمهین دوره مسابقات قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم در ادامه گفت: این مسابقات در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن، دعاخوانی و اذان برگزار شد.

جشن امام رئوف در امامزاده سید ابوالمعالی(ع) بن رود برگزار شد

همزمان با میلاد هشتمین امام شیعیان جشن امام رئوف در امامزاده سید ابوالمعالی(ع) بن رود برگزار شد.

 حسین اکبر اظهار داشت: همزمان با میلاد هشتمین امام شیعیان ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابوالمعالی(ع) بن رود تحت عنوان امام رئوف برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم که در آن خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار بن رود حضور داشتند همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوعی در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه گفت:نسب این امامزاده بزرگوار به موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان در بخش بن رود، شهر ورزنه، بین روستای قورتان، روستای بلان و روستای اشکهران واقع شده است.

۳۶۶ نفر در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان برخوار ثبت نام کرده اند

همزمان با اجرای پنجمین دوره متوالی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان برخوار با ثبت نام ۳۶۶ نفر در این طرح سهمیه سال ۹۵ این شهرستان تکمیل شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی گفت : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خوشبختانه توانست در سال جاری و همزمان با اجرای پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ۳۶۶ نفر را در رشته های گوناگون جذب نماید که با ثبت نام این تعداد سهمیه اعلام شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تکمیل شده است.

وی در ادامه افزود: امسال این طرح در جوار ۸ امامزاده عظیم الشان شهرستان برخوار و با مشارکت و همکاری ۲۰ مربی قرآنی در حال برگزاری می باشد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۳۳ نفر خانم هستند و این نشانه بسیار خوبی است زیرا که با آموزش این بانوان فرزندان آن ها نیز براساس تعالیم این مادران که در کلاس های قرآنی حضور دارند تربیت می شوند و این امر گام مهم و بلندی است که در راستای ایجاد یک جامعه قرآنی برداشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در ادامه گفت: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه در راستای ترغیب و تشویق مربیان قرآنی فعال در این طرح به صورت مداوم از کلاس های قرآنی بازدید به عمل می آورد و به مربیان فعال و مجرب هدایایی را اهدا می کند.

شورای گفتمان انقلاب اسلامی در کوهپایه تشکیل شد

شورای گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه در کوهپایه تشکیل شد.

حسن رفیعی با اعلام این مطلب افزود:  در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد گسترش آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی شورای گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه در کوهپایه تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: این شورا با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرهای کوهپایه، تودشک، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهپایه، فرمانده سپاه پاسداران منطقه و نماینده حوزه های علمیه با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه در محل این اداره تشکیل شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه کوهپایه در ادامه بیان کرد: اولین جلسه این شورا روز شنبه ۲۳ مرداد ماه تشکیل شد و مقرر شد تا در راستای ترویج ارزش های والای انقلاب اسلامی در بخش کوهپایه در ابعاد گوناگون برنامه ریزی و با اجرای آن در راستای تحقق این مهم گام های بلندی برداشته شود.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا