بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

جزئیات بزرگ‌ترین واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در شهریور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،جعفر سبحانی در مورد آگهی عرضه واگذاری ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سهام شرکت‌های دولتی در شهریور ماه، بیان داشت: آگهی‌های واگذاری شرکت‌های دولتی در ماه‌های ابتدایی سال افت دارند که دلیل آن برگزار نشدن، مجامع شرکت‌ها است و عملا قیمت‌گذاری‌ها باید پس از تقسیم سود و زیان شرکت ها و در تابستان صورت گیرد زیرا مجامع شرکت‌ها به طور معمول در تیرماه برگزار می‌شود و تا زمان برگزار نشدن مجمع و مشخص شدن سود و زیان آنها، نمی توان این شرکت ها را قیمت گذاری کرد.

وی با اشاره به بزرگ‌ترین آگهی‌ عرضه و واگذاری شرکت‌های دولتی در سال جاری گفت: امسال ۳ آگهی دیگر نیز داشتیم که ارقام آن ریز بودند اما اولین سری آگهی بزرگ سازمان خصوصی سازی مربوط به عرضه واگذاری ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سهام شرکت های دولتی است که متشکل از چند بخش در حوزه پتروشیمی می‌شود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازیعنوان کرد: ۸۰ درصد از شرکت پتروشیمی دماوند به قیمت پایه حدود ۱۳۷۰ میلیارد تومان که ۱۰ درصد در وجه نقد و باقی مانده آن در اقساط ۸ ساله در ۱۴ شهریور ماه عرضه خواهد شد، یکی از بزرگترین مزایده های سال ۹۵ خواهد بود.

وی گفت: البته درسال ۹۴ نیزمزایده پتروشیمی دماوند برگزار شد که چندان موفق نبود.

سبحانی اظهار کرد: چند پتروشیمی دیگر نیز در لیست واگذاری‌ها هستند که شامل ۲۰ درصد از پتروشیمی ابن سینا، ۱۰ درصد از پتروشیمی دهلران، ۴۹ درصد از پلی اتیلن لرستان، ۹۲ درصد از شرکت نساجی قائمشهر و ۱۰۰ درصد از شرکت نخ کار هستند که مجموع ارزش آنها بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان می شود.

وی افزود: همچنین از سال گذشته واگذاری جایگاه‌های سوخت را آغاز کردیم که برخی از آنها به فروش رفتند و برخی دیگر به دلیل این که قیمت‌گذاری نشده بود همچنان باقی مانده است که در لیست واگذاری جدید قیمت گذاری و عرضه می‌شوند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان واگذاری متعلق به جایگاه های سوخت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا