پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مروری بر مهمترین حوادث پلیسی ۲۴ساعت گذشته اصفهان

سرهنگ “نبی الله سوادکوهی” گفت: در پی اعلام ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “قم” مبنی بر حمل مقداری مواد مخدر توسط یک قاچاقچی حرفه ای و اینکه او قصد دارد از ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” عبور کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کامیون کشنده فرد قاچاقچی شناسایی و توسط ماموران انتظامی شهرستان “نائین” و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “قم” متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۰ کیلو و ۲۳۰ گرم تریاک و ۳۰ کیلو و ۱۷۵ گرم مرفین کشف شد.

سرهنگ سوادکوهی افزود: در مجموع مقدار ۶۰ کیلو و ۴۰۵ گرم مواد مخدر کشف و یک سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اجازه فعالیت به سوداگران مرگ نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

۳۹ میلیون ریال خلافی در کارنامه سواری مزدا

یک دستگاه سواری مزدا که بیش از ۳۹ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۹ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری درداخل شهر یک دستگاه سواری مزدا را جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۹ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۹ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت:بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو تجاوز از سرعت مجاز و مطمئنه می باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

سرعت غیرمجاز منشاء بسیاری از تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سرعت غیر مجاز در رانندگی را منشاء بسیاری از تصادفات رانندگی دانست .

سرهنگ “رضارضایی”  گفت : سرعت غیر مطمئنه و غیر مجاز در رانندگی منشاء بسیاری از تصادفات رانندگی است، طوری که بخش قابل توجهی از میزان تصادفات رانندگی در ایران طی سال‌های گذشته، ناشی از همین مقوله بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه توجه به آداب مربوط به سرعت، مانع بروز بسیاری از حوادث ناگوار رانندگی می‌شود اظهار داشت: بخشی از آدابی که ضرورت دارد یک راننده هنگام سرعت گرفتن خودرو رعایت کند تا در نتیجه آن، عوامل مرتبط با جاده یا خیابان (وسایل نقلیه، عابران پیاده یا حیوانات) دچار آسیب نشوند را می‌توان بشرح ذیل نام برد:

۱- طبق تحقیقات انجام شده، در یک مسافت ۱۰۰ کیلومتری، راننده با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، تنها ۷ دقیقه زودتر از خودرویی با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت، به مقصد می‌رسد.

بنابراین، به عنوان یک «راننده دور اندیش»، همواره با سرعت مناسب حرکت کنید. بدون شک، با کاهش سرعت، تنها با چند دقیقه تأخیر به مقصد خواهید رسید، اما با سرعت بالا، امکان بروز حادثه و در نتیجه «تلف شدن زمان»، »متحمل شدن خسارت مالی» و از همه مهمتر، «مشکلات جسمی برای خود یا دیگران» دور از انتظار نخواهد بود.

۲- از رانندگی با سرعت زیاد در جاده‌های »ناهموار» یا «دارای سنگ‌ریزه» خوددرای کنید.

۳- قدرت بینایی در شب، یک ششم توانایی دید روز است. از این رو، هنگام رانندگی در شب، سرعت خودرو باید ۱۶ کیلومتر کمتر از سرعت معمولی در روز باشد.

۴- در سرعت‌های بالا، راننده به اجبار چشم خود را به جلو خیره می‌کند و در نتیجه دید جانبی او کاهش می‌یابد،‌ اما در سرعت‌های پایین، راننده قادر به درک محیط اطراف شده و علائم مهمی را که به رانندگی مرتبط است، بیشتر متوجه می‌شود.

۵- در واقع، اگر این علائم، خطری را نشان دهند، راننده از آن آگاه شده و از خطر محفوظ می‌ماند، از این رو همیشه در رانندگی، با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

۶- سرعت مناسب هنگام رانندگی، جزو اصول اساسی «رانندگی ایمن» برای کسانی است که می‌خواهند یک عمر در کنار خانواده، از رانندگی لذت ببرند،واقعیت این است که سرعت مناسب، امکان کنترل راننده را هنگام وقوع تصادف بسیار افزایش می دهد.

توقیف کامیون کشنده با ۳ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از توقیف یک محموله لوازم روشنایی خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ” حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست وبازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار لوازم روشنایی که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بارنامه خودرو با محموله خودرو مغایرت دارد افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی خودرو و محموله آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی ارزش این محموله را سه میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد واجازه جولان به این مفسدان اقتصادی نخواهد داد. #

عدم توجه به جلو یک کشته برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگونی یک دستگاه سواری پراید و جان باختن سرنشین آن خبر داد .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راه “دامنه” از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور “بوئین میاندشت-ازناوله” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی سرنشین این خودرو که یک خانم ۶۰ ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت:کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو اعلام کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا