پیشخوانعناوین اخبار

با آب به جنگ دشمن تناسب اندام بروید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ،مصرف نوشیدنی‌های پرشکر در آمریکا به معضلی بزرگ تبدیل شده است به طوری که نصف جمعیت این کشور روزانه مقدار فراوانی نوشیدنی‌های پرکالری مثل نوشابه، قهوه‌های پرشکر و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

دانشمندان در تحقیقی تاثیر جایگزین کردن نوشابه با آب را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که تنها یک بار در روز نوشیدنی پرکالری و دارای شکر مصرف می‌کنند، در صورت جایگزین کردن آن با آب می توانند از نارسایی‌های قلبی عروقی، دیابت و اضافه وزن جلوگیری کنند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: مصرف روزانه قند نباید از ۱۰ درصد کل کالری بدن فراتر رود. این در حالی است که مردم آمریکا با مصرف روزی یک یا دو قوطی نوشابه حجم فراوانی از قند وارد بدنشان می‌کنند.

محققان دانشگاه هاروارد طی مطالعه‌ای دریافتند از هر ۴ شهروند آمریکایی یک نفر روزانه بیش از ۲۰۰ کالری صرفاً با مصرف نوشیدنی‌های پرشکر مثل نوشابه، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا کسب می‌کند.

لازم به ذکر است هر ۵۶۷ گرم نوشابه حاوی ۱۵ تا ۱۸ قاشق چایخوری شکر و ۲۴۰ واحد کالری است که برای بر هم زدن یک رژیم غذایی سالم کافی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا