پیشخوانعناوین اخبار

پیرمرد ۴ ساله‌ای به نام بایزید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از فرادید، این پسر بچه با داشتن صورت ورم کرده، چشمان گود رفته، پوست شل و افتاده، دندان های خراب و مفاصل ضعیف و علی رغم هوش بالایی که دارد، نمی تواند به مدرسه برود چراکه بقیه بچه ها از او می ترسند.

این پسر بچه بنگلادشی که بایزید حسین نام دارد، تنها از نظر فیزیکی پیر شده ولی از نظر ذهنی یک پسر بچه ۴ ساله باهوش است. بایزید به یک نوع بیماری به نام«پروجریا» «progeria» مبتلا شده است که به واسطه این بیماری سرعت رشد فیزیکی بدن او ۸ برابر بیشتر از حالت عادی است.

پزشکانِ یکی از بیمارستان‌های معروف داکا، پایتخت بنگلادش، پذیرفته‌اند بایزید را که خانواده‌ای فقیر دارد، رایگان معاینه کنند.ین پسربچۀ بنگلادشی، افزون بر پوستی چروکیده و افتاده از مشکلات قلبی، بینایی و شنوایی رنج می‌برد. پدرش می‌گوید تا کنون پزشکان زیادی بایزید را معاینه کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند علت این بیماری را تشخیص دهند.وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما زمین‌مان را فروختیم تا او را در بیمارستان‌های محلی مداوا کنیم. او را نزد شفا‌دهندگان مذهبی و طبیبان سنتی بردیم، اما وضعیتش تغییری نکرد. این بیمارستان آخرین امید ماست. امیدواریم کاری کنند چهره‌اش همانند دیگر کودکان عادی شود.»

پزشکان ابتدا حدس زدند بایزید به بیماری «پروجریا»، یا پیری زودرس مبتلا باشد که سبب می‌شود نوزاد اندکی پس از تولد با مشکلات جدیِ جسمی رو به رو شود.

این بیماری پیش از این نیز موضوع فیلمِ معروف «مورد عجیب بنجامین باتن» با بازی برد پیت بوده است. پزشکان بیمارستان داکا می‌گویند آزمایش‌های بسیاری باید روی این کودک انجام شود.رئیس بخش سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک بیمارستان داکا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «در بیماری پروجریا، روند پیر شدن هم‌زمان با گذشت زمان، تسریع می‌شود.»

با این وجود، والدین این کودک چهار ساله می‌گویند روند پیر شدن فرزندشان به ناگاه متوقف و ظاهراً نشانه‌هایی از بهبود در او ظاهر شده است.

پزشکان همچنین احتمال می‌دهند این بیماری ناشی از ازدواج فامیلی والدینِ بایزید باشد.مادر بایزید با اشاره به اینکه فرزندش همانند سایر کودکان است، گفت: او عاشق برنج و ماهی است و با بچه‌های فامیل فوتبال و قایم باشک بازی می‌کند. او به شدت بااستعداد است، یک روزهایی اصرار دارد به مدرسه برود، اما ما فکر کرده‌ایم هنوز برای این کار بسیار کوچک است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا