پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازاجرای طرح بزرگ امنیت محله محور در “خمینی شهر” تا سرقت طلاجات، با شیوه تکدی گری

 

سرهنگ “خسرو احمدی” با بیان این خبر گفت: روز گذشته مرحله دیگری از طرح عملیاتی دستگیری سارقان و متهمان تحت تعقیب و متواری، معتادان، مزاحمان نوامیس، اراذل واوباش و خرده فروشان مواد مخدر، با حضور پلیس های تخصصی و عوامل کلانتری های تابعه و نیروهای کمکی یگان وی‍ژه استان اصفهان در این شهرستان اجرا شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اجرای این طرح که با هماهنگی مقام قضایی و با بسیج کلیه امکانات صورت گرفت  ده ها نفر از سارقان و متهمین تحت تعقیب ، معتادین و حاملین موادمخدر دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات استعمال مواد کشف شد.

احمدی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری هستند گفت: مجرمان و متهمان سابقه دار تحت کنترل و نظارت پلیس قرار دارند و به محض ارتکاب تخلفی از سوی آنان با برخورد سخت و مشت آهنین پلیس مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه اجرای این طرح با استقبال و رضایتمندی مردم و خانواده ها همراه بود اذعان داشت: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه موارد مشکوک را با فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

خواب آلودگی ، علت بیش از ۵۰ درصد تصادفات فوتی در جاده های اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: براساس آمارها و یافته های به دست آمده در پنج ماهه امسال علت بیش از ۵۰ درصد تصادفات فوتی در جاده های اصفهان خواب آلودگی رانندگان است.

سرهنگ” حسین حسین زاده” ، شهریور ماه را یکی از پرتصادف ترین ماه های سال عنوان کرد و اظهار داشت: نتیجه کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی ما در حوزه تصادفات جاده ای نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد تصادفات فوتی در ایام نوروز و شهریور ماه رخ می دهد.

وی با بیان اینکه سرعت ، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ از مهمترین تخلفات حادثه ساز در سطح جاده های استان به شمار می روند اظهار داشت: موضوع برخورد ویژه با این گونه تخلفات در دستور کار ماموران پلیس راه استان در اجرای طرح تابستانه قرار دارد و اعمال قانون ، نمره منفی و توقیف خودرو در انتظار رانندگان متخلف خواهد بود.

سرهنگ حسین زاده خستگی و خواب آلودگی را یکی از چالش ها و مشکلات عمده جاده های استان عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل ممتد بودن و طولانی بودن جاده های استان بیشتر رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند و همین امر باعث واژگونی یا تصادف منجر به فوت می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: به همه رانندگان توصیه می کنم به خاطر حفظ جان خود و سرنشینانشان در صورتی که با کوچکترین خواب آلودگی مواجه شدند در منتهی علیه سمت راست راه خودروی خود را پارک کرده و پس از کمی استراحت و رفع خستگی دوباره به رانندگی بپردازند و هرگز با چشمان خواب آلود رانندگی نکنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو لازم و ضروری است عنوان داشت: بسیاری از سرنشینان عقب خودرو که در واژگونی ها جان خود را از دست داده بودند متاسفانه کمربند ایمنی خود را نبسته بودند و این نشان می دهد که چقدر بستن کمربند ایمنی می تواند در حفظ جان سرنشینان خودرو مفید و موثر باشد.

کشف محموله ظروف شیشه ای و چینی یک میلیاردی قاچاق

 یک محموله کالای خارجی قاچاق شامل فلاسک ، ظروف شیشه ای و چینی به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان توقیف شد.

سرهنگ “احمد مقامی”با اعلام این مطلب گفت:ماموران پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با همکاری اکیپ کویر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور دهاقان – بروجن به یک دستگاه خودرو سواری پژو و یک دستگاه کامیون باری مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد سواری پژو به عنوان اسکورت کامیون در حال تردد می باشد اظهار داشت: در بازرسی به عمل آمده از کامیون بالغ بر ۱۹ تن کالاهای خارجی شامل فلاسک ، ظروف شیشه ای و چینی که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند کشف و توقیف شد.

سرهنگ مقامی ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا خودرو توقیف و محموله قاچاق به اداره گمرک استان منتقل و سه نفر نیز در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

یک کشته و دو مجروح در واژگونی خودروی سمند

براثر وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سمند که شب گذشته در محور اصفهان _ علویجه رخ داد، یک نفر از سرنشینان در دم فوت و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت : ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه نجف آباد از وقوع یک حادثه واژگونی سواری سمند در محور اصفهان‌_ علویجه مطلع شده و بلافاصله در محل شدند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر مجروح که به بیمارستان علویجه منتقل شدند.

سرهنگ کریمی علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده سمند عنوان کرد و اظهار داشت: برابر ماده ۱۸۰آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی ،دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می گردد ممنوع است.رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

سرقت طلاجات، با شیوه تکدی گری

 یک زن که به بهانه تکدی گری به منازل مردم رفته و به همراه سه همدستش اقدام به سرقت طلاجات می کرد ، طی یک اقدام سریع توسط ماموران پلیس شهرستان خوانسار دستگیر شد.

سرهنگ  “ولی اله اروجی” در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام یک مورد سرقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در یکی از محله های شهر ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تیمی از ماموران با تجربه سریعا به محل اعزام شدند و توانستند زن سارق  به همراه سه نفر از همدستانش را در حالی که قصد فرار از صحنه را داشت دستگیر کنند.

سرهنگ اروجی اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این فرد به بهانه تکدی گری به منازلز زنان سالخورده که به تنهایی زندگی می کردند مراجعه و پس از اینکه در را برایش باز می کردند به همراه سه نفر از همدستانش وارد منزل شده و اقدام به سرقت انگشتر یا طلاجات آنان کرده و متواری می شدند.

وی با بیان اینکه تحقیقات بر روی این پرونده در خصوص کشف سایر سرقت های احتمالی آنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند

فرمانده انتظامی خوانسار در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان درخصوص همکاری با پلیس از آنان خواست هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا