تيتر يكعناوین اخبار

کیمیا ایران نخستین نشان تاریخ ورزش بانوان ایران رادر المپیک کسب کرد

«کیمیا علیزاده» تکواندو کار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و تنها نماینده ورزشی ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک ۲۰۱۶ روز پنجشنبه ساعت ۹:۰۰ به وقت ریودوژانیرو در مرحله مقدماتی در مصاف با «انا زانینویچ» از کرواسی، با نتیجه هفت بر شش برنده شد و به مرحله دوم رقابت ها راه یافت .

دارنده مدال طلایی المپیک نوجوانان و برنز قهرمانی جهان و طلای گرند پری هم در ساعت۱۱:۳۰ امشب به وقت تهران در دومین دیدارخود در مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با «اوا کالوا گومز» از اسپانیا رفت و با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد.
کیمیا علیزاده برای برگشتن به جدول رقابت ها و داشتن شانس برنز باید منتظر بقیه نتایج رقیب اسپانیایی اش باشد.
«گومز» البته تا مرحله فینال پیش رفت و در نتیجه «علیزاده» در نخستین ساعات روز جمعه به وقت تهران به جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز بازگشت.
نماینده ایران در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تایلند قرار گرفت و در پایان سه راند حساس، با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید تا در مرحله رده بندی مقابل « نیکیتا گلاسنوویک» دارنده مدال برنز اروپا از سوئد برود .
«علیزاده» دردیدار رده بندی و در پایان سه راند مسابقه نفس گیر، «گلاسنوویک» را با نتیجه قاطع ۵ بر یک شکست داد و به مدال برنز رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو دست یافت.
او نخستین زن ایرانی است که در بازی های المپیک مدال گرفته است.
پیش از این کاروان ورزشی ایران از سوی «کیانوش رستمی» و «سهراب مردای» در وزنه برداری به دو مدال طلا و از سوی «سعید عبدولی» و «قاسم رضایی» در کشتی فرنگی به ۲برنز رسیده بود.
کاروان ایران با ۶۴ ورزشکار در ۱۴ رشته ورزشی کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، جودو، تیراندازی (تفنگ و کمان)، والیبال، تکواندو، بوکس، دوومیدانی، شمشیر بازی، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و شنا در این دوره از رقابت ها حضور دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا