پیشخوانعناوین اخبار

صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال/ یک گام تا طلای المپیک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، رقابت وزن های ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه به وقت ایران در سالن کاری اوکا شهر ریو آغاز شد.

حسن یزدانی دارنده مدال طلای جوانان جهان و نقره پیکارهای قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «آسناگه کاستلی» از هائیتی رفت و با گرفتن یک زیر و چهار فیتیله پیچ بی نقص با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر این کشتی گیر را در کمتر از یک دقیقه و پنج ثانیه شکست داد.
وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر «سونر دمیرتاش» از ترکیه قهرمان اروپا و دارنده مدال نقره بازی های اروپایی قرار گرفت و در مبارزه ای جسورانه حریف خود را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
وی در این مرحله مقابل «زلیمخان اوسربایف» از قزاقستان رفت و همانند دو کشتی دیگر خود در المپیک در مبارزه ای جانانانه و جسورانه موفق شد حریف خود در فاصله یک دقیقه و ۴۲ ثانیه با نتیجه عالی ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.
«انور گدویف» دارنده مدال برنز جهان از روسیه موفق شد، «جبرئیل حسن اف» از جمهوری آذربایجان دارنده دو مدال برنز جهان را با نتیجه پنج بر چهار شکست دهد و به دیدار نهایی راه یابد و حریف حسن یزدانی شد. گدویف پیش از این جردن باروز را از پیش رو برداشته بود.
شکست «آنوربات پاروجاو» دارنده مدال نقره جهان از مغولستان، «لیوان لوپز» دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ و دارنده مدال نقره سال ۲۰۱۳ جهان و دو مدال برنز جهان از مهمترین اتفاقات این وزن بود.
کیومرث هاشمی رئیس، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و محمدعلی قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریودوژانیور از جمله تماشاگران مسابقات کشتی آزاد المپیک هستند.
کاروان ورزشی ایران تاکنون پنج مدال شامل دو طلا از سوی کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزن های ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم، دو مدال برنز از سوی سعید عبد ولی و قاسم رضایی در وزن های ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و یک مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در تکواندو کسب کرده است.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک که از۱۵ مرداد ماه در شهر بندری ریودوژانیرو برزیل و با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور آغاز شده است، ۳۱مرداد ماه و با معرفی برترین های ۲۸ رشته ورزشی به کار خود پایان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا