شهر و جامعهعناوین اخبار

تبلیغ در بستر فضای مجازی، ضرورت انکار ناپذیر است

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان با دعوت از طلاب برای تشکیل پرونده تبلیغی عنوان داشت: درکنار تبلیغ شفاهی به سمت تبلیغ نوین حرکت کرده ایم که طلاب می توانند باتشکیل گروه های تبلیغی در سه عرصه رسانه،مجازی وهنری فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته دردفترتبلیغات اسلامی اصفهان خاطر نشانکرد: انتظار می رود باراه اندازی و حمایت از گروه های تبلیغی، این گروه ها هویت واقتدار لازم راپیداکنند.

وی اذعان داشت:رسانه های نوین یک فرصت هستندوباید از آن استفاده کنیم وعدم بهره مندی، آن را تبدیل به یک تهدید جدی می کند که داشته های ما را از بین می برد و تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: به مقتضای ابزاروامکانات، نوجوانان و جوانان به جای اینکه به دنبال فراگیری عمیق باشند به دنبال نقل وانتقال داده ها واطلاعات سطحی هستند، که این رویکرد آسیب جدی به دامنه توجه مخاطب وارد نموده و به عنوان مثال درگذشته دامنه توجه یک جوان به سخنران قریب ۲ ساعت تخمین زده می شد که الآن دامنه توجه مخاطب به ۸ دقیقه تقلیل پیدا کرده است.

وی درادامه به یکی دیگر ازآسیب های شبکه های پیام رسان اشاره کرد وگفت:نسل جوان دراین شبکه ها بایک سری جریان های فکری پنهان مواجه است که متأسفانه درنگاه اوّل با تبلیغات ظاهری زیبا ودینی جوان راجذب و برایاوآبشخور فکری درست می کند که متأسفانه برخی ازآنها فرقه های انحرافی هستند وعوارض خطرناکی به دنبال دارند.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن ازتأثیرگذاری شبکه های اجتماعی دراندیشه های افراد وحتی در سبک پوشش خبرداد وگفت:تعداد اعضای بعضی از کانال های شبکه تلگرامبه بیش از یک میلیون نفر رسیده است ومانباید از این فرصت غفلت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به رسانه های غیر پیام رسان که هرکدام اندیشه ای به دنبال دارد اشاره کرد و عنوان داشت: یک نمونه بستنی شبیهخرس درست شده و در بازار موجود است که نسلی ازفرزندان مابااین حیوان وباشکلش  زندگی می کنند درحالی که ما غافلیم ازاین که این حیوان درچین اسطوره داغ عشق است که سیاهی رنگ او پس ازعارض شدن غم فراق یار است وازطرفی این حیوان پس ازتولد فرزند،همسر وفرزندش رارهامی کند واین یعنی ترویج ازدواج سفید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: یک روش ساده برای پیش گیری از انحراف در فضای مجازی، تبلیغ به صورت غیر آنلاین است که فرد درابتدا با تولید محصولی که می تواند یک استیکر،داستان،متن،انیمیشن و…باشد،پس ازتأیید اهل خبره آنرادرفضای مجازی منتشرنماید.

وی حمایت های دولت را به عنوان یک راهکار ووظیفه درحل مسائل فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: البته نباید از وظیفه فردی غافل باشیم و باید طلاب حتی درصورت عدم حمایت های دولت به انجام وظیفه طلبگی خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در پایان تصریح کرد: دفترتبلیغات اسلامی اصفهان یک نرم افزار تلفن همراه(Application)طراحی کرده است که محتوای دینی مطابق با نیاز روز طلاب را آماده سازی می کند که به زودی ازآن رونمایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا