شهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل از فرهیختگان و خردمندان شهر در دستور کار شهرداری است/ جشنواره کالای ایرانی آغازگر یک طرح ملی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با حضور در برنامه رادیویی صدای شهر و پاسخ به پرسش‌های شهروندان ضمن تبریک مناسبت‌های پیش رو از جمله هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: فضای معنوی و برنامه‌های خوبی با حضور خادمان امام رضا (ع) و آزادگان به خصوص در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو برگزار شد که جلوه خاصی به سیما و منظر شهر داده بود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه مسابقات ملی قرآنی «بیان» در اصفهان افزود: این مسابقات ویژه نوجوانان زیر ۱۸ سال برای نخستین بار در سطح ملی در فضای باز شهری اجرا شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق ۱۵گانه تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی در سطح مناطق ۱۵گانه شهری پیش‌بینی شده و معاونت‌های فرهنگی مناطق نیز تاکنون در این زمینه سنگ تمام گذاشته‌اند.

جشنواره کالای ایرانی آغازگر یک طرح ملی است

وی در ادامه به جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی با پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان اشاره کرد و این اقدام را کاری ارزشمندی دانست.

جمالی‌نژاد بیان کرد: آغاز به کار جشنواره کالای ایرانی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شروع یک طرح ملی است که از ۲۵ مردادماه در فروشگاه‌های کوثر شهرداری اصفهان آغاز شده و تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

تجلیل از فرهیختگان و خردمندان شهر

وی ادامه داد: تجلیل از فرهیختگان و خردمندان در دستور کار مدیریت شهری است که برنامه «یاد مهر» به عنوان نخستین برنامه اجرا شد که همراه با رونمایی از نشان پرورش، ۸ نفر از معلمان پیشکسوت در این برنامه با این نشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهردار اصفهان با اشاره به آیین کلنگ‌زنی مسجد نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با حضور آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگی در شهر در حال انجام است و همانگونه که شاهد بودیم در سطح فرهنگی نیز ۵۰ برنامه متنوع در مناطق ۱۵گانه تحت عنوان «هر محله یک رواق» اجرا شد.

وی تاکید کرد: جشنواره‌های همبازی، همشهری، المپیادهای بازی محلات، زیر آسمان شهر که به رصد آسمان می‌پردازد و کافه نقد از دیگر برنامه‌های در خور توجه مدیریت شهری در دهه کرامت بوده است.

گفتمان، مسائل را حل خواهد کرد

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد چرایی توقف آزادسازی و احداث خیابان سپاه در منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نماینده ۲ میلیون جمعیت است و باید حافظ منافع آنها باشد.

وی بیان کرد: باید با توجه به منفعت هر ۲ طرف به یک نقطه تلاقی رسید تا گفتمان مشترکی ایجاد شود چراکه همین گفتمان، مسائل را حل خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخی از پروژه‌ها زمان‌بر هستند و در سال‌های مختلف هم برای آن بودجه در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان اصفهانی که ملک آنها در مسیر آزادسازی قرار دارد، یقین بدانند شهرداری این همت را دارد که به نحوی عمل کند که حق آنها تضییع نشود البته برای انجام پروژه‌ها باید اقبال دوطرفه باشد.

جمالی‌نژاد در ادامه بر جلوگیری از ورود کامیون‌ها به شهر تاکید و بیان کرد: جلوگیری از ورود کامیون‌ها در شهر باید با هماهنگی و تعامل پلیس راهور انجام شود و اگر موردی را شهروندان مشاهده کردند می‌توانند با اطلاع به شهرداری اصفهان نسبت به این مسئله اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا