عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

افزایش قیمت نفت ایران در بازار های جهانی

 روند کاهشی قیمت نفت، پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال همگرایی اعضای اوپک برای مدیریت عرضه متوقف شده و اندکی نیز رشد داشته است.
قرار است نشست اوپک در اواخر ماه سپتامبر (مهرماه) در الجزایر برگزار شود و براین اساس، امیدواری نسبت به بهبود بازار نفت افزایش یافته است.
به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٩٨ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣۵ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه ارزش داشت.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۴١ دلار و ١٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل، دو دلار و ٩ سنت افزایش نشان می دهد.
هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ١٢ اوت با دو دلار و ٢٧ سنت افزایش، ۴٣ دلار و ١٠ سنت برای هربشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با دو دلار و ٩٧ سنت افزایش به ۴٣ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین افزایش را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص داد.
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و۶١ سنت و یک دلار و ٨٧ سنت افزایش به ۴١ دلار و ۶١ سنت و ۴٢ دلار و ٢٧ سنت برای هر بشکه رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا