پیشخوانتیتر دوعناوین اخبار

خرید تضمینی گندم با رشد ۴۰ درصدی به مرز ۱۱ میلیون تن رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از وزارت جهاد کشاورزی، در حالی که نزدیک به دو ماه تا پایان خرید تضمینی گندم کشاورزان باقی است، تاکنون نزدیک به ۲میلیون و ۸۷۰ هزارتن بیش از کل خرید پارسال (۸٫۰۸ میلیون تن) گندم از کشاورزان خریداری شده است.

ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۳٫۹ تریلیون ریال (۱۳٫۹ هزار میلیارد تومان) بوده که تاکنون ۶۱ تریلیون ریال (۶٫۱ هزار میلیارد تومان) آن به گندم کاران پرداخت شده است.
استان های خوزستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن و فارس با ۸۹۹ هزار تن تاکنون بیشترین میزان گندم را از کشاورزان خریداری کرده اند.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری می شود.
پارسال نزدیک ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.
پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در ۶ میلیون هکتار از زمین های آبی و دیم کشور تولید شود که دستکم ۱۰ میلیون تن از آن توسط دولت خریداری می شود و به آرد نانوایی ها اختصاص می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا