پیشخوانعناوین اخبار

ارتباط مستقیم ریزش مو با صبحانه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ،شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران،  درباره مصرف صبحانه، اظهار کرد: صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده های غذایی است که کمک شایانی به رشد و سلامتی مو می کند اما متاسفانه درصد زیادی از افراد به بهانه های مختلف از خوردن صبحانه امتناع می ورزند و یا آن را به تعویق می اندازند.

وی افزود: به منظور تامین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن برای رشد مناسب مو، خوردن صبحانه اهمیت بیشتری نسبت به وعده های دیگر دارد

اولیایی با تاکید بر اهمیت خوردن صبحانه ، افزود: طی آزمایش هایی مشخص شد افرادی که صبحانه می خورند از نظر دریافت برخی از ویتامین ها همچون آ، ب، ث و بعضی از مواد معدنی نظیر کلسیم ، آهن و زینک وضعیت بهتری دارند و آمادگی بیشتری برای جذب بهتر این ویتامین ها و مواد معدنی دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه نخوردن صبحانه و به تعویق انداختن آن، ارتباط مستقیمی با ریزش مو دارد، عنوان کرد: ویتامین های گروه ب، بیوتین، ث و مینرال هایی چون زینک، آهن، منیزیم، روی و اسید های چرب طبیعی درواقع مواد مغذی هستند که با رشد مو در ارتباط بوده، بنابراین کسانی که صبحانه را از دست می دهند دچار کمبود این املاح و در طولانی مدت دچار ریزش مو می شوند.

اولیایی با بیان اینکه تا چه حد ریزش مو طبیعی است، اظهارکرد: ریزش بین ۷۰-۱۰۰ تار مو یک حد مطلوبی محسوب می شود اما چنانچه بیش از این عدد باشد، باید به پزشک برای درمان مراجعه کرد.

وی در خصوص گنجاندن مواد غذایی متنوع در صبحانه به منظور پیشگیری از ریزش مو، توصیه کرد: هر وعده غذایی از جمله صبحانه از سه اصل تنوع، تعادل و تناسب پیروی  می کند و افزودن مواد غذایی همچون، لبنیات، پروتیین، غلات، میوه و سبزیجات سرشار از فیبر و نوشیدن آب کافی می تواند نقش موثری در کاهش ریزش مو داشته باشد.

اولیایی در پایان یادآور شد: مصرف هر گونه مکمل از جمله زینک بدون تجویز پزشک روند جذب ویتامین های مشابه مانند کلسیم و آهن را دچار مشکل می کند، بنابراین مصرف دارو باید با توجه به صلاحدید پزشک صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا