تیتر دوعناوین اخبار

اصلاحیه بودجه ۹۵باعث افزایش رشد اقتصادی و اشتغال می شود

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، محمدباقر نوبخت که به عنوان نماینده دولت در دفاع از لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، افزود: تصمیم امروز شما در تصویب این لایحه باعث رفع نگرانی پیمانکاران در طرح های عمرانی و امیدوار شدن و جبران زحمات کشاورزان می شود و این حجتی است که بر ما و شما تمام است.
نوبخت گفت : این فرصت فراهم است تا دولت را موظف کنید در فاصله کوتاهی نسبت به تادیه این بدهی ها و بازپرداخت آن اقدام کند و شما شاهد رونق طرح های تولیدی و عمرانی و رفع نگرانی بخش کشاورزی باشید.
وی  گفت: از مجلس به دلیل موافقت با فوریت رسیدگی به این لایحه بسیار مهم قدردانی می کنم.همچنین از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات نیز قدردانم که در یک همکاری و رایزنی کارشناسی ، آنچه اکنون برای تصویب تقدیم شما شد را فراهم کردند.
نوبخت اظهارداشت: امروز همه شما نمایندگان در یک عبارت کلی «اقدام و عمل»، سیاست های اقتصاد مقاومتی را از دولت مطالبه می کنید و از تاخیر پرداخت مطالبات کشاورزان گلایه و تاکید کردید نسبت به پرداخت مطالبات گندم کاران اقدام کنیم.
وی افزود: همچنین از مطالبات پیمانکاران در طرح های عمرانی اظهارنگرانی کردید. شما نمایندگان امروز با حجم قابل توجهی از مراجعات جوانان به ویژه تحصیلکردگان نیازمند شغل، مواجه هستید.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همانطور که می دانید استخدام ۱۹ هزار نفر در سال، مشکل جوانان را حل نمی کند بلکه باید فرصت های شغلی از طریق واحدهای تولیدی که غیر فعال و راکد هستند، ایجاد شود.
نوبخت افزود: تصمیم امروز شما در تصویب این لایحه کمک می کند تا بتوانیم با رفع مشکلات نظام بانکی، از مسیر قانونی نسبت به تادیه مطالبات آنها و توانمند کردنشان در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور کمک کنیم.
وی ادامه داد: تصویب امروز شما کمک می کند در مدت کوتاه تمامی مطالبات گندمکاران و پیمانکاران را پرداخت کنیم.
معاون رئیس جمهوری گفت:همچنین مطالبات بیمارستانهای مختلف که برای پذیرا شدن مراجعان و بیماران به دلیل بدهی های انباشته شده سازمان بیمه سلامت، مشکل دارند، تادیه می شود.
نوبخت اضافه کرد: هیچ یک از طرح ها و لوایح و تصمیمات گذشته به میزان تصمیم امروز مجلس نمی تواند باعث حل این مشکلات و افزایش رشد اقتصادی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا