پیشخوانعناوین اخبار

خطرات استفاده از ظروف یک‌بار مصرف

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس،  بیان داشت: در حال حاضر سا‌ل‌هاست که  ظروف یکبار مصرف پلاستیکی جای خود را در سفره‌های ما باز کرده‌اند و کسانی که حداقل یک وعده غذای خود را در ادارات و سازمان‌ها می‌خورند، هر روز در معرض خطرات این ظروف قرار دارند و استفاده مکرر آن ها  آن زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک را فراهم می کند.

این متخصص علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه  استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به شدت سلامت انسان را تهدید می کند، افزود: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل آزاد کردن مواد نفتی به غذا، منجر به انواع سرطان  می شوند.

وی با اشاره به اینکه مواد تشکیل دهنده ظروف پلاستیکی در اثر حرارت موجود در چای، قهوه و دیگرمواد غذایی داغ دچار فعل و انفعالات شیمیایی شده ، گفت: ظروف یکبار مصرف در شرایط خاص مانند دمای بالا و همچنین قرار گرفتن در معرض نورمستقیم و شدید آفتاب منجر به آزادکردن گاز هگزان  شده که انتقال این مواد مضر به بدن باعث واکنش و در نهایت  عدم سازگاری نسبت به این مواد خارجی می شود.

رییس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل قابلیت استفاده و دور ریختن سریع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار داشت: استفاده گسترده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یک معضل زیست محیطی  است  چرا که تجزیه پذیری این گونه مواد زمان بر بوده و  هشدار بزرگی برای نسل های آینده محسوب می شود.

وی منع مصرف مواد یکبار مصرف پلاستیکی  و جایگزین کردن  ظروف گیاهی را راهکار مناسبی برای این معضل دانست و گفت: استفاده از ظروف گیاهی در محیط های کاری خطر بروز بیماری های جدی را به حداقل می رساند.

م:خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا