پیشخوانعناوین اخبار

به هیچ وجه جوش صورت خود را نترکانید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ،امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست  گفت: چربی زیاد در زیر پوست از دلایل اصلی ایجاد جوش در پوست هستند.

وی ادامه داد:عوامل مختلفی باعث ایجاد جوش در سطح پوست می شود که باید توسط متخصصان ریشه یابی شود.

این متخصص پوست در رابطه با علل ایجاد جوش عنوان کرد:درساختار پوست بعضی افراد شرایطی پیش می آید که این میکروب ها فعال و تکثیر می شوند، یکی از عواملی که باعث رشد میکروب های سطح پوست می شود چربی است، چربی موجود در زیر پوست موجب رشد چند برابر باکتری ها می شود، البته هنوز دلیل اصلی افزایش رشد میکروب های سطح پوستی مشخص نیست.

وی در خصوص علل اصلی وجود جوش در نقاط خاصی  از پوست افزود:ساختار مناطقی از پوست در بعضی افراد  برای ایجاد این عارضه مستعدتر است، مثلا اگر چربی یا میکروب های زیر پوست گونه یا چانه بیشتر باشد، رشد و تکثیر جوش در آن نواحی افزایش خواهد یافت.

احسانی در خصوص نقش التهابات پوستی در ایجاد جوش بیان کرد: تحریک و دستکاری جوش های زیر پوستی باعث ملتهب شدن آن می شود، مواد آلوده ای در داخل جوش وجود دارد که فشردن و پاره شدن آن موجب پخش آن در سطح پوست و افزایش جوش در برخی نقاط خاص می شود، به همین دلیل عدم دستکاری جوش ها از سوی متخصصان پوست همواره توصیه می شود.

وی در خصوص نقش آلودگی های محیطی در ایجاد جوش ابراز داشت: بر خلاف باور عموم میکروب های موجود در دست ، تلفن و بالش آلوده و تماس آن با پوست صورت باعث ایجاد جوش نمی شود و آلودگی های موجود در آنها معمولا عامل ایجاد عفونت های ساده پوستی مانند زخم زردهستند.

این متخصص پوست در خصوص جوش های عصبی تصریح کرد: نگرانی و اضطراب از جمله حالات روحی است که موجب ایجاد جوش می شود و زمینه تشدید آن را فراهم می کند.

وی در پایان یادآور شد:داشتن تغذیه سالم، مصرف میوه ها و سبزیجات ، کاهش استرس، عدم استفاده از وسایل آرایشی و کرم های چرب در کاهش جوش های سطح پوست تاثیر چشمگیری دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا