پیشخوانعناوین اخبار

پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود کیست؟ / فهرست زن های میلیاردر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از جام جم  جنیفر لارنس، بازیگر ۲۶ ساله هالیوود و برنده جایزه اسکار با درآمد ناخالص ۴۶ میلیون دلار در ۱۲ ماه گذشته، برای دومین بار پیاپی به عنوان پردرآمدترین هنرپیشه سال شناخته شده است.

او بخش بزرگی از این درآمد را از طریق فیلم ‌«عطش مبارزه» (Hunger Games) و پیش‌پرداخت فیلم فضایی «مسافران» (Passengers) که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ در آلمان به روی پرده سینما بیاید، کسب کرده است.

در آمد این بازیگر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵۲ میلیون دلار برآورد شده بود.
لارنس از زمان آغاز فعالیت‌های بازیگری خود تا کنون یک جایزه اسکار و ۳ جایزه گلدن گلوب به دست آورده است.

ملیسا مک‌کارتی با ۳۳ میلیون دلار و اسکارلت جوهانسن با ۲۵ میلیون دلار، رتبه‌های دوم و سوم پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود در فهرست فوربس را به خود اختصاص داده‌اند.

فن بینگ بینگ، هنرپیشه چینی، تنها هنرپیشه غیرآمریکایی است که نامش جزو ده نفر نخست فهرست فوربس آمده است. او با ایفای نقش در فیلم “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” و نیز “مردان آهنین ۳” در خارج از چین به شهرت رسید. فن بینگ بینگ همچنین به واسطه همکاری با نام‌های تجاری مشهوری همچون “لورئال” (تولید کننده لوازه آرایشی) درآمدی ۲۱ میلیون دلاری داشته است.

جنیفر انیستون در سال گذشته ۱۶/۱ میلیون دلار درآمد داشته است که بخشی از آن به خاطر بازی تحسین‌شده‌اش در فیلم “کیک” باز می‌گردد. انیستون که به تازگی برای دومین بار ازدواج کرده‌، همچنین چهره تبلیغاتی یک شرکت تولید لوازم بهداشتی پوست و مو و یک شرکت تولید‌کننده آب معدنی است.

بازی جولیا رابرتز در فیلم “زن زیبا” او را یک شبه به شهرتی رویایی در سراسر جهان رساند و بسیاری از تولیدکنندگان برای جلب نظرش در خصوص حضور در تبلیغات کالای خود صف کشیدند.

جولیا رابرتز تا کنون چهره تبلیغاتی مارک‌های مشهوری نظیر لانکوم بوده است. او همچنین به زودی در فیلمی به نام Secret in Their Eyes روی پرده سینما ظاهر خواهد شد. درآمد جولیا رابرتز در سال گذشته ۱۶ میلیون دلار بوده است.

آنجلینا جولی با درآمدی ۱۵ میلیون دلاری مکان هفتم فهرست پردرآمدترین هنرپیشگان زن هالیوود را به خود اختصاص داده است. فیلم By The Sea با بازی آنجلینا جولی در کنار همسرش برد پیت به زودی در سینماها اکران خواهد شد.

به رغم اینکه فیلم Hot Pursuit با بازی ریز ویتراسپون نتوانست امسال به فیلمی موفق در فروش گیشه‌ها بدل شود، با این حال وی با درآمد ۱۵ میلیون دلاری در سال گذشته در رده هشتم فهرست فوربس جای گرفته است. علت این امر هم به دلیل تأسیس یک شرکت تهیه‌کنندگی از سوی وی باز می‌گردد. ریز ویتراسپون از جمله تهیه‌کنندگان فیلم‌های موفق “دختر گمشده” و “وحشی” بوده است.

آن هاتاوی سال گذشته ۱۲ میلیون دلار درآمد داشته است. این درآمد نیز به واسطه بازی در فیلم‌‌ها، تبلیغات تجاری و همچنین فعالیت شرکت‌تهیه‌کنندگی که او مؤسس‌اش بوده، بدست آمده است. آخرین فیلمی که از هاتاوی در سینماها به نمایش درآمد، “بین‌ستاره‌ای” (Interstellar) بود که وی با متیو مک‌کاناهی همبازی شده بود.

کریستن استوارت ۲۵ ساله با بازی در مجموعه فیلم‌های “گرگ و میش” به چهره‌ای مشهور در دنیای سینما بدل شد. او که بازی در سینما را از کودکی آغاز کرده، پس از اکران این مجموعه فیلم‌ها کوشید تا از چهره‌ و قالبی که دیگر همه او را با آن می‌شناختند، فاصله بگیرد. کریستن استوارت در سال ۲۰۱۵ در سه فیلم ایفای نقش کرد. درآمد وی از ژوئن ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۵ به نقل از فوربس ۱۲ میلیون دلار بوده است.

نقش‌هایی که کامرون دیاز در موزیکال “آنی”، “زن دیگر” بر عهده داشت و نیز حضورش در تبلیغات تجاری برند Tag Heuer (تولیدکننده ساعت) در سال گذشته برای وی درآمدی ۱۱ میلیون دلاری به همراه داشت.

انتظار می‌رود فهرست بازیگران مرد پردرآمد هالیوود که قرار است روز پنجشنبه ۴ شهریور منتشر شود، بار دیگر برتری دستمزد بازیگران مرد را نسبت به بازیگران زن نشان دهد.

سال ۲۰۱۴ خبر تفاوت‌ دستمزد بازیگران مرد و زن هالیوود، در پی هک شدن و لو رفتن یکی از ایمیل‌های کمپانی سونی پیکچرز در صدر اخبار قرار گرفت.

طبق این خبر، دستمزد جنیفر لارنس در فیلم «فشار آمریکایی» از بازیگران مرد همتای او کمتر بود.

پاتریشیا آرکت، هنرپیشه آمریکایی که در سال ۲۰۱۵ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد، در هنگام دریافت جایزه از نابرابری جنسیتی حاکم بر هالیوود در پرداخت دستمزد به بازیگران زن و مرد سخن گفته بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا