پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف ۲۱وسیله نقلیه مسروقه تا تصادف مرگبار در اصفهان

سرهنگ “حسن یاردوستی” از اجرای طرح امنیت محله محور خبر داد و گفت: این طرح در راستای برخورد با معتادان، سارقان و فروشندگان مواد مخدر به مرحله اجرا در آمد .

این مقام انتظامی اظهار داشت : این طرح با حضور چندین تیم عملیاتی از ماموران پلیس مرکز استان و پس از هماهنگی با مراجع قضائی به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ یاردوستی ضمن اشاره به دستگیری ۹۰ مجرم ، کشف ۱۱ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و مقدار یک کیلو انواع مواد مخدر در این طرح تصریح کرد: بعضا سرقت های به وقوع پیوسته در سطح کلان شهر”اصفهان” توسط افراد معتاد در جهت تامین مواد مصرفی خود صورت می پذیرد ومتعاقب آن مرتکب جرایم و سرقت های خرد و کلان می شوند که طبق قانون فرد معتادی که اقدام به ترک اعتیاد نکند بیمار نیست ،مجرم است و دستگیر خواهدشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه وجود معتادان تابلو در جامعه علاوه بر زشت کردن چهره شهر باعث برهم زدن نظم ، آرامش وایجاد ناامنی برای شهروندان خواهد بود عنوان کرد:در این طرح بزرگ یک روزه بیش از ۹۰ نفر افراد معتاد ، فروشنده مواد و سارقان حرفه ای دستگیر که معتادان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن تأکید بر بکارگیری روش های پیشگیرانه از سرقت توسط شهروندان خاطرنشان کرد: بکارگیری نکات ایمنی و پیشگیرانه باعث تاخیر در فرایند سرقت و کاهش سرقت ها خواهد شد .

سارق داخل خودرو با ۱۶۰ میلیون ریال اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو در منطقه جنوب شهر “اصفهان” و کشف ۱۶۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” گفت : در پی وقوع چندین سرقت داخل خودرو در منطقه “جنوب” شهر اصفهان رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود:با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارق داخل خودرو منطقه “جنوب” شهر اصفهان کارگاهان پایگاه جنوب پس از ۲۴ ساعت موفق به شناسایی و دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق در تحقیقات بعمل آمده به چندین فقره سرقت داخل خودرو به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد .

سرهنگ خسروی بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: وسایل شخصی (کیف و اسناد و مدارک ) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو ،به ویژه روی صندلی در معرض دید نگذارید و هنگامی که برای بازدید فنی یا پنچرگیری از خودرو خارج می شوید،درب های خودرو را قفل و حتی الامکان خودرو خود را در پارکینگ پارک کنید، و خودروی خود را به سیستم های پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر ، سوییچ مخفی و … مجهز کنید.

۵کشته و۶ مجروح در تصادفات جاده ای اصفهان

 در اثر وقوع سه حادثه رانندگی در جاده های استان پنج نفر جان خود را از دست دادند و شش نفر مجروح شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : در اثر برخورد یک دستگاه تاکسی پژو با سورای پروتن در محور “اصفهان” سه نفر از سرنشینان تاکسی جان خود را از دست دادند و دو نفر به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را انحراف به چپ تاکسی پژو اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در حادثه ای دیگر که در محور “خور-جندق” اتفاق افتاد یک دستگاه سواری پراید به علت عدم توجه به جلو با یک دستگاه سواری جک برخورد کرد که متاسفانه یک نفر از سرنشینان پراید فوت و سه نفر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ کریمی همچنین از برخورد یک دستگاه پژو با یک موتورسیکلت خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی که در کمربندی شمالی “نجف آباد” اتفاق افتاد سرنشین موتورسیکلت فوت کرد و راکب مجروح شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه تصادفات جاده ای خسارت جبران ناپذیری دارد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی تقاضا می شود باسرعت مجاز و مقرره رانندگی کنند و از پرداختن به اموراتی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کنند به شدت بپرهیزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا