شهر و جامعهعناوین اخبار

از یرگزاری روزجهانی مساجد تا تجلیل از عوامل جزء خوانی طرح ضیافت الهی در اصفهان

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مساجد همایشی به همین منظور توسط اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش  زپایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مساجد همایشی به همین منظور در شهرستان مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و با مشارکت، ائمه جماعت، هیئت امنا مساجد، فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان مبارکه و با همکاری سپاه ناحیه شهرستان و سازمان تبلیغات و مبارکه برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه گفت: این همایش با هدف و رویکرد تبیین نقش و جایگاه مساجد در اسلام و جامعه و همچنین بررسی مسائل و موانع موجود در پیش روی مساجد برگزار شد.

همایش تجلی مساجد در سمیرم برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مساجد همایش تجلی مساجد در سمیرم برگزار شد.

بر پایه این گزارش ، رحمت ا… افشاری اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مساجد همایشی با حضور ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان، اعضای هیئت امنای مساجد، خادمین و پایگاه های بسیج مساجد توسط اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران شهرستان روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه در محل نماز خانه سپاه پاسداران شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم در ادامه بیان کرد: مسجد تاریخ، تبار، هویت امروز و امید فردای ما است و مسجد، برترین پایگاهی دینی است که حضور معنوی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان در آن، موجب تقویت بنیاد دینی همراه با اصلاح کژی‌ها و سالم‌سازی از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در میان جامعه اسلامی می‌شود.

رحمت ا… افشاری ادامه داد: اما چیزی که مسلم است ما در فرهنگ ‌سازیِ و گسترش جامعه اسلامی در کشور نیازمند پررنگ تر شدن نقش و جایگاه مساجد و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی آن ها هستیم.

یادواره شهدای پنداس کاشان برگزار شد

یادواره شهدای روستای پنداس در جوار حرم مطهر امامزاده ابامحمود الدین انصاری(ع) کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: آیین یادواره شهدای روستای پنداس در جوار حرم مطهر امامزاده ابامحمود الدین انصاری(ع) این روستا به همراه تلاوت قرآن کریم توسط سید علی رضوی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دنیا دیده و با مداحی محسن افشاری ومجری گری محسن جانجانی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه و ایستگاه صلواتی در مسیر ورودی این امامزاده عظیم الشان و در کنار قبور پاک شهدای گمنام روستای پنداس در حاشیه برگزاری این یادواره جهت بازدید و پذیرایی از حاضران در مراسم برپا شده بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان با فاصله ای حدود ۸۰ کیلومتری از کاشان و در روستای پنداس که آخرین روستای حوزه استحفاظی محدوده غربی کاشان می باشد واقع شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پروژه مصلی اصفهان بازدید کرد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر یک روزه خود به اصفهان از روند اجرای پروژه مصلی بزرگ اصفهان بازدید به عمل آورد.

بر پایه این گزارش ، ابراهیم پرچمی اظهار داشت: روز چهارشنبه مورخ ۳ شهریور ماه حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از روند تکمیل پروژه مصلی بازدید کرد.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی پس از بازدید از بخش های مختلف این پروژه اظهار داشت: سپاسگزارم خدای متعال را که دوستان موفق شدند تا این مجموعه را آباد کنند و برای برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه و نماز عید فطر آماده نمایند و اینکه مردم اصفهان بتوانند از این مجموعه بالاخره استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: ثانیاً از زحمات همه دوستان عزیز از مدیران گذشته و مسئولین فعلی، تقدیر و تشکر می کنم به ویژه از آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اصفهان که این کار را به خوبی مدیریت کردند.

 وی همچنین از مجریان امر، مهندسین، مدیران و همه دست اندرکاران که در به ثمر نشستن این پروژه زحمت کشیدند تشکر کرد و گفت: به ویژه از مدیر کل اوقاف دوره گذشته حجت الاسلام و المسلمین اژدری و از مدیر کل اوقاف و امور خیریه فعلی استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین صادقی که به صورت مداوم اجرای این پروژه را پی گیری کردند تا آماده شود.

مدیر عامل مصلی بزرگ اصفهان در ادامه افزود: نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان بازدید خویش از این پروژه ابراز امیدواری کرد که این بنای بزرگ به زودی به اتمام برسد و بیان کرد؛ انشاء الله خداوند توفیق بدهد که این بنای عظیم و تاریخی به پایان برسد و منشأ خیر و برکت و افتخاری بشود برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان اصفهان و کشورمان تا از این بنا بهره کافی را ببرند و برای آیندگان نیز به یادگار باقی بماند.

بازدید رئیس سازمان اوقاف کشور از حرم زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام)

نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با مسئولین آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام)اصفهان  برگزار شد.

بهزاد صبری اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشورعصر روز چهارشنبه ۳ شهریور، مهمان حرم مطهر حضرت زینب(علیها السلام) اصفهان بود و پس از زیارت مضجع شریف خواهر بزرگوار امام رضا(علیه السلام) در  نشست مشترکی با مسئولان آستان مقدس حضور یافت.

وی در ادامه افزود: در ابتدای این نشست محمد صالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء و محمد رضا دیانی؛ تولیت آستان مقدس حضرت زینب(علیها السلام) گزارشی از فعالیت های فرهنگی و عمرانی آستان مقدس ارائه نمودند.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام)اصفهان  ادامه داد: در ادامه این نشست، حجت‌ الاسلام محمدی؛ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از فعالیت‌‌های صورت گرفته در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) بیان داشت؛ خداوند به شما قوت دهد و باید شاکر باشیم که سعادت خدمت به اهل بیت(علیهم السلام) را داریم و امید است در آینده نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش‌ها و فعالیت‌ها شما در این آستان مقدس و منطقه زینبیه اصفهان باشیم.

بهزاد صبری در ادامه گفت: همچنین در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین اژدری؛ مدیر کل اسناد و ثبتی، معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حسن ربیعی؛ مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین صادقی؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین سجادی؛ رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب(علیها السلام)، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور را همراهی می نمودند.

جاده امامزاده سلطان گروه آباد(ع) نطنز آسفالت می شود

همزمان با هفته دولت پروژه آسفالت جاده امامزاده سلطان گروه آباد(ع) روستای اوره نطنز آغاز شده است.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای تامین رفاه حال بیشتر زائران و مجاوران امامزاده سلطان گروه آباد (ع) روستای اوره نطنز و همچنین جهت دسترسی راحتر و بهتر آن ها به این آستان مقدس جاده منتهی به آن با اجرای پروژه ای عمرانی آسفالت می شود.

وی در ادامه افزود: این مهم با پی گیری های کمیته معادن شهرستان و اعضای هیئت امنای امامزاده سلطان گروه آباد (ع) و با تامین قیر از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز محقق می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه بیان کرد: پروژه جاده کنار گذر معادن و این امامزاده واجب التعظیم با تامین هزینه و مدیریت کمیته معادن شروع شده است و اجرای عملیات این عملیات عمرانی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد پانصد میلیون ریال ظرف مدت یک ماه آینده احداث و به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری ادامه داد: بهسازی و آسفالت گرم این جاده نقش موثری در دسترسی بهتر اهالی روستا و نیز زائرین آستان مقدس را خواهد داشت.

وی در پایان گفت: امامزاده سلطان گروه آباد در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهر نطنز و در روستای خوش آب و هوای  اوره و در دل رشته کوه کرکس واقع شده است.

تجلیل از عوامل جزء خوانی طرح ضیافت الهی به عمل آمد

به منظور پاسداشت تلاش های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی جزء خوانی طرح ضیافت الهی از آن ها تقدیر به عمل آمد.

به پایه همین گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای تقدیر از زحمات عوامل اجرایی جزء خوانی طرح ضیافت الهی که در ماه مبارک رمضان به میزبانی بقاع متبرکه استان برگزار شد طی مراسمی از آن ها تجلیل و تقدیر به عمل آورد.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک امسال ۱۵۹ بقعه متبرکه استان میزبان محافل جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم بودند که در این مراسم از عوامل اجرایی جزء خوانی که به صورت زنده از شبکه های استانی و ملی صدا و سیما پخش شد تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: همچنین در این مراسم از عوامل اجرایی کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل نیز تقدیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: این آیین روز چهارشنبه ۴ شهریور ماه و در جوار حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) اصفهان(شاه کرم) و با حضور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،  مسعود احمدی افزاد مدیر صدا و سیمای مرکز اصفهان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان، شهردار اصفهان و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در این مراسم از ۲۵ نفر عوامل اجرایی جزء خوانی و ۱۵ نفر از عوامل برگزاری کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران بیدگل که در اردیبهشت ماه برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در حاشیه این مراسم نیز با حضور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نخستین گردهمایی ائمه جماعات و مبلغین بومی فعال در جوار بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: در این گردهمایی حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی انتظارات و توقعات سازمان اوقاف و امور خیریه را در راستای تبیین سیاست های این سازمان در جهت توسعه فرهنگ وقف، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و… را مطرح کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا