شهر و جامعهعناوین اخبار

مهارت آموزی دانشجویان همزمان با تحصیل، باعث افزایش قدرت ورود به بازار کار خواهد شد

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ابوطالب جلالی مدیر کل استان با حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار جلالی ضمن اشاره به آموزش های مهارتی مراکز فنی آموزش فنی و حرفه ای در زمینه تنظیم سند مهارت متناسب با رشته های موجود، سفارش پذیرنمودن آموزشها و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان ، شناسایی مشاغل پررشد در فضای کسب و کار، اهمیت آموزش ها در بخش کشاورزی و گیاهان داروئی با هدف توانمندسازی و کارآفرینی افراد جویای کار مطالبی را مطرح نمود.

وی بیان داشت: یکی از راههای مبارزه با پدیده شوم بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده در کشور، توانمندسازی آنان  از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای بوده که به واسطه پذیرش جامعه سریعتر به اشتغال خواهند رسید.

جلالی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیازمند هم افزایی و پوشش متقابل در این زمینه هستیم.

ویبا اشاره به امکانات و تجهیزات آموزشی این اداره کل بیان داشت: خوشبختانه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در تمامی شهرستانها آمادگی ارائه آموزش های مورد نیاز افراد تحت پوشش بویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد را دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تصریح کرد: آموزش‎های مهارتی به متقاضیان بر اساس نیاز سنجی و مطابق نیاز بازار کار ارائه می‎شود تا زمینه اشتغال افراد مهیا گردد.

در ادامه  شیران ضمن قدردانی از مجموعه آموزش فنی و حرفه ایاستانگفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان همکاری و تعامل خوبی با کمیته امداد در ارائه خدمات و مهارت‏‎های آموزشی به مددجویان تحت حمایت داشته است.

شیران با اشاره به اهمیت فرا گیری مهارت گفت: افرادی که از دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای بالاتری برخوردار بوده‌اند در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی موفقیت بیشتری داشته‌اند ومهارت آموزی دانشجویان همزمان با تحصیل، باعث افزایش قدرت ورود به بازار کار خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم و اصلی کمیته امداد هدایت افراد تحت پوشش این نهاد جهت کسب مهارتهای فنی بر حسب علاقه و استعدادشان به سمت آموزشگاه ها می باشد و مددجویان کمیته امداد به دلیل وجود مشکلات فراوان با اشتیاق بیشتری در آموزشها حضور می یابند تا با فرا گیری آموزشهای لازم در راستای رفع مشکلات و کارآفرینی پایدار اقدام کنند چرا که شغل بدون آموزش مهارتی با شکست روبرو خواهد شد.

در پایان مقرر گردید که نشست مشترک با حضور رؤسای شهرستانی اداره کل کمیته امداد استان به منظور شناسایی ظرفیتهای بیشتر آموزشی انجام پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا