پیشخوانعناوین اخبار

افزایش ارزش پوند به دنبال صعود شاخص مدیران خرید در بخش تولید انگلیس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ازایرنا، براساس بررسی مرکز ‘مارکیت’، شاخص مدیران خرید در بخش تولید ( پی ام آی ) انگلیس که در ماه جولای ۴٫۲ واحد بود، در ماه آگوست گذشته به ۵۳٫۳واحد رسیده است که بالاترین حد طی ۱۰ ماه گذشته شمرده می شود.
این برای اولین بار در تاریخ بررسی های این مرکز است که شاخص مدیران خرید در انگلیس در عرض یک ماه به این اندازه افزایش می یابد.
کاهش شاخص مدیران خرید در بخش تولید انگلیس در ماه جولای گذشته که متعاقب همه پرسی ۲۳ژوئن صورت گرفت، سبب سقوط ارزش پوند و شاخص سهام بورس لندن شد.
شاخص مدیران خرید به طور کلی مقیاسی برای میزان فعالیت اقتصادی در یک بخش خاص در طی یک دوره مشخص است که بالاتر بودن میزان شاخص از عدد ۵۰، مبین این است که اقتصاد در حال پویایی است و پایین تر از ۵۰ مؤید کاهش فعالیت های اقتصادی و حرکت آن به سوی منقبض شدن است .
شاخص مدیران خرید در بخش تولید (Manufacturing PMI ) براساس بررسی صورت گرفته توسط مرکز مارکیت از فعالیت ۶۰۰ شرکت صنعتی در انگلیس در پنج مقیاس سطح تولید ( ورودی و خروجی )، میزان سفارش ها جدید، موجودی کالا، میزان استخدام و سرعت تحویل کالا توسط تولیدکنندگان بوده است.
پوند انگلیس نیز روز چهارشنبه به دنبال اعلام افزایش شاخص مدیران خرید ، در برابر دلار آمریکا با یک درصد افزایش، در مقابل ۱٫۳۲۶۷ دلار و همچنین با ۰٫۹۲ درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل ۱٫۱۸۸۶ یورو معامله شد.
از زمان اعلام نتیجه همه پرسی۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه) که منجر به رای مردم انگلیس به برگزیت شد، علاوه بر بروز نوسانات در بازارهای مالی، ارزش پوند در برابر دلار و یورو کاهشی بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا