شهر و جامعهعناوین اخبار

رویداد کارآفرینی صادرات (Start up export)با هدف توسعه صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«امیر کشانی»در دهمین  جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در تالار هیات نمایندگان تصریح کرد:رویدادهای کارآفرینی با حضور تسهیل گران (mentor)زمینه توانمندسازی جوانان را فراهم می سازد.

کشانی به اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی گردشگری (Start up trip) اصفهان که با حضور ۱۰۰ جوان فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این رویداد با همکاری شهرداری و چندین موسسه فعال در حوزه گردشگری برگزار شد .

وی از جذب ۵ سرمایه گذار برای حمایت از طرح های ارایه شده در این رویداد خبر داد و گفت:در این رویداد جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حضور فعال داشته و با شنیدن طرح های پیشنهادی به بررسی آنان پرداختند .

وی به نقش مسوولیت  اجتماعی بنگاه های اقتصادی در  اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:بسیاری از بنگاههای اقتصادی استان اصفهان در بخش های اجتماعی و مذهبی فعالیت های گسترده ایی دارند و این مهم نشان از توجه ویژه فعالان اقتصادی به مسوولیت اجتماعی آنان است

«حمیدرضا امیدان»مدیر دبیرخانه کمیسیون ها و تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت: طرح بازرگانان کوچک با استقبال آموزش و پرورش روبرو شده و امیداوریم این دوره به صورت عمومی در مدارس به اجرا درآید.

«مسعود جباری»نایب رییس شورا در این جلسه خواستار ارایه خدمات ثبت بین المللی  کالا برای فعالان اقتصادی استان شد و گفت:این خدمات یک فرایند حقوقی است  که به فعالان اقتصادی امکان می دهد که کالاهایشان را به کشورهای مختلف به راحتی صادرکنند.

«محمدرضا نیکبخت»دبیر کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تشریح فعالیت های این کمیسیون گفت:هدف از ایجاد این کمیسیون فرهنگ سازی مسوولیت های اجتمعی بنگاههای اقتصادی  در بخش های مختلف است .

«هاشمی»مسوول کمیته تسهیل گران شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از آغاز به کار تسهیل گران مجرب در آینده نزدیک خبر داد و گفت:این تسهیل گران به جوانان فعال اقتصادی مشاوره می دهند .

«ماهین نقوی» عضو شورای عالی جوانان اتاق اصفهان در این جلسه به دوره آموزشی بازرگانان کوچک اشاره کرد و گفت:در این دوره که در دو رده سنی ۱۱ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۶ سال  با حضور ۵۰ نوجوان  برگزار شد موضوعات اقتصادی و بازرگانی به صورت روش های نوین آموزش به شرکت کنندگان ارایه شد.

وی افزود:دوره آموزشی ویژه بازرگانان کوچک در ۵ سطح طراحی شده است که هر دوره در ۱۰ جلسه به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

 نقوی از برگزاری اختتامیه دوره نخست بازرگانان کوچک در ۱۶ شهریور ماه خبر داد و گفت:شرکت کنندگان پس از گذراندن امتحان پایان دوره رتبه بندی می شوند.

«محمد هانی منصوری »مسول کمیته خدمات نوین به اعضا شورا در این جلسه گفت:ارایه خدمات کالایی بویژه کالاهای الکترونیکی،خدمات مسافرتی، خدمات اقامتی،خدمات بیمه ایی ،پایون نمایشگاهی از جمله پیشنهادات مطرح شده در کمیته برای ارایه به اعضا پیشنهاد شده است.

«نوید ادریس»مسوول کمیته رویدادهای کارآفرینی شورا در این جلسه به اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی گردشگری طی سه روز در اتاق اصفهان گفت:این رویدادها فرصت مناسبی برای جوانان برای آموزش کارتیمی و طراحی یک کسب و کار جدید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا