پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازواژگونی و فوت مسافران اتوبوس ولوو تا سرثت به بهانه طلب مالی

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان – شیراز” ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز گذشته از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو در این محور با خبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: این اتوبوس از شهر”قم” به سمت “شیراز” در حرکت بوده که به علت تخطی از سرعت مطمئنه و لغزندگی جاده واژگون شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه جاده ای سه تن از سرنشینان خودرو جان خود را از دست دادند و ۹ نفر مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان افزود: رانندگی در شرایط بد آب و هوایی نیاز به دقت و تمرکز بیشتر دارد که از تمامی رانندگان مخصوصا رانندگانی که در زمینه حمل کالا و مسافر خدمت رسانی می کنند تقاضا می شود با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم .

۱۳۱ کیلو تریاک زیر بار لیموترش

فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۱۳۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “نبی الله سوادکوهی”  گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندا حامل بار لیمو ترش مشکوک و ‌آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو ، ۱۳۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که زیر بار لیمو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

تقدیر شهروندان اصفهانی از عملکرد پلیس در تماس با سامانه ۱۹۷

رئیس پلیس مرکز استان از تقدیر ۱۱۵ شهروند اصفهانی از عملکرد ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد و گفت: سامانه ۱۹۷ ارتباط بین پلیس و مردم را گسترش داده است .

 سرهنگ “حسن یاردوستی” رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت ارباب رجوع را شاخصه پلیس جامعه محور دانست و افزود: ولایت مداری، صبر و بردباری، پاسخگویی، رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات مردم از مهمترین ویژگی های اخلاقی پلیس جامعه اسلامی است و با این ویژگی ها می توان در خدمت به مردم موفق بود.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ ارتباط بین پلیس و مردم را گسترش داده است ، بیان داشت: گسترش دامنه مشترک پلیس موجب نوآوری و خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی شده است.

رییس پلیس مرکز استان اصفهان عنوان داشت: از آنجا که تحقق بخشیدن هرچه بیشتر به نظم وامنیت در جامعه از اهداف مقدس نیروی انتظامی می باشد وانجام چنین امر خطیری مستلزم داشتن ایمان واراده قوی وشجاعت است ،شناسایی راهبردها وراهکارهای توسعه نظارت مردمی با پلیس ،ترویج فرهنگ نقد پذیری ، نظارت وپاسخگویی در ناجا ، بهره برداری از نظارت علمی اندیشمندان ومحققان در جهت اثر بخشی عملکرد همیشه مد نظر این فرماندهی قرار دارد.

وی افزود: از کل تماس های مردمی، سهم تقدیر از پلیس اصفهان درمردادماه ، ارسال ۱۱۵مورد گزارش با موضوع تقدیر وتشکر از کارکنان انتظامی شهرستان اصفهان بوده است.

این مقام انتظامی دفتر نظارت همگانی را پل ارتباطی بین مردم و پلیس خواند و گفت: اخذ نظرات مردم از طریق سامانه ۱۹۷ بازخورد عملکرد نیروی انتظامی بوده و سرمایه ای ارزشمند برای نیروی انتظامی است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر روابط و مشارکت اجتماعی بر اصول انسانی و عدالت استوار باشد ، انضباط اجتماعی در جامعه از سطح بالاتری برخوردار می‌شود ، لذا پلیس نیز به سهم خود از طریق سامانه ۱۹۷ ارتباط خود را با شهروندان ارتقاء می دهد.

طلب مالی بهانه ای برای سرقت

 فردی که اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان بصورت اینترنتی کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب او کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این سرقت را داشتن طلب مالی از پدر شاکی بیان کرد.

سرهنگ کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد:

– کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

– رمز عبور بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

– از نوشتن رمز کارت عابر بانک روی جلد آن یا نگه داشتن رمز همراه کارت خودداری نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا