شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری دوره های آموزشی «خلاقیت و نوآوری در سازمانهای دولتی» وتوانمند سازی اجتماع محور و مددکاری کار باجامعه

 صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در آغاز این دوره آموزشی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از تلاشهای رؤسای ادارات شهرستانها در راستای تحقق برنامه های هفته دولت، تقدیر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره بر ضروری بودن خلاقیت در مدیران بهزیستی استان، به عملکرد خلاقانه مطابق بر آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد.

وی بیان داشت: خلاقیت از جزیی ترین رفتارهای انسانی مانند ظاهر، چیدمان فضای اداری تا خلاقیت در ارائه خدمات و فعالیت های اداری را شامل می شود و خلاقیت یعنی چگونه روی افکار عمومی تاثیر بگذاریم، چگونه بهتر از گذشته به مددجویان خدمت کنیم تا مشکلات کمتری داشته باشند و چگونه اقتصاد مقاومتی را در حوزه اقدام و عمل نشان دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان بیان کرد: انتظار می رود پس از برگزاری این دوره آموزشی شاهد تغییر در حوزه اندیشه و عملکرد خلاقانه شما در فعالیتهای سازمان بهزیستی و زندگی شخصی تان باشیم تا با ارائه راهکارهای خلاقانه در عملکرد سازمانی، بتوانید با مددجویان مختلف با روشهای خلاقانه و جدید رفتار کنید.

در ادامه علوی مدرس این دوره آموزشی پیرامون تعاریف و موانع خلاقیت و نوآوری فردی و سازمانی،  چگونگی ایجاد فضا و رفتارهای خلاق و نوآور در سازمان، ویژگیهای افراد خلاق، فرصتهای خلاقیت، نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری، ویژگیهای سازمانهای خلاق، نقش مدیر در پرورش خلاقیت و تکنیک های توسعه خلاقیت گروهی مطالبی را ارائه کرد.

گفتنی است این دوره آموزشی با پرسش و پاسخ حاضرین، پایان یافت.

برگزاری دوره آموزشی منطقه ای توانمند سازی اجتماع محور و مددکاری کار باجامعه

دوره آموزشی منطقه ای توانمند سازی اجتماع محور و مددکاری کار با جامعه ، با حضور دکتر موسوی چلک مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکردو رئیس انجمن مددکاری ایران و دکتر رفاهی کارشناس واحد فوریت های اجتماعی      بهزیستی کشور، صادقی مدیر کل و فرشاد معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی مناطق ۲ و ۶ کشور به میزبانی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در سالن آموزشی شهدا بهزیستی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی دو روزه به رسم میزبانی صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور کارشناسان مناطق ۲ و۶ کشور در استان اصفهان توضیح مختصری در خصوص ظرفیت های و منابع آموزشی استان ارائه کرد و بر لزوم تحول متناسب با استان در حوزه اورژانس اجتماعی تاکید داشت.

صادقی با اشاره به تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه گفت: بایستی متناسب با این تغییرات به منظور بالا بردن سطح کیفیت ارائه خدمات دانش محوری و برنامه ریزی نماییم. وی بر لزوم بروز رسانی دانش و اطلاعات در خصوص آسیب های اجتماعی ، جامعه و مددکاری علمی توام با تجربیات مددکاران پیشکسوت توصیه کرد.

در ادامه موسوی چلک مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد  بهزیستی کشور ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل و کارشناسان بهزیستی استان اصفهان به منظور میزبانی دوره ، توضیحاتی در خصوص اهمیت بازآموزی اطلاعات و بروز رسانی دانش در حوزه مددکاری اجتماعی بیان داشت.

موسوی چلک هدف از برگزاری دوره اموزشی مذکور را، بازآموزی اطلاعات و بررسی نقاط قوت و ضعف در حوزه مددکاری بیان کرد و گفت: برگزاری این دوره آموزشی فرصت مناسبی جهت مرور و بروز رسانی اطلاعات و دانسته های مددکاران است.

گفتنی است کارشناسان در این کارگاه آموزشی بطور جامع با مباحثی در خصوص رویکرد نوین دنیای مددکاری اجتماعی، تعاریف مددکاری جامعه ای و مراحل آن، استراتیژی های مددکاری جامعه ای ، نقش مددکاری اجتماعی در کار جامعه ای، ارزیابی و گزارش نویشی آشنا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا