شهر و جامعه

۲۳ پروژه مختلف در منطقه هفت در دست اجراست/ راه‌اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شمال اصفهان در باغ فدک

به گزارش ‍‍‍‍‍‍‍‍سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دیدار با معتمدین محلات منطقه هفت همچون هفته‌های گذشته اولین بخش از این ملاقات مردمی را تشکیل داد که در این راستا مهدی جمالی‌نژاد شهردار و علی‌اصغر شاطوری مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان پای درد معتمدان این منطقه نشستند.

تبدیل حاشیه اتوبان چمران به بورس خودروهای لوکس و غیر لوکس

تبدیل حاشیه اتوبان چمران به بورس خودروهای لوکس و غیر لوکس از جمله دغدغه‌های معتمدان منطقه هفت شهرداری اصفهان بود که در حضور شهردار مطرح و ساماندهی این امر را خواستار شدند.

در این راستا کمبود ورزشگاه در محلات منطقه، بافت تاریخی بلاتکلیف، زمین‌های بایر و بدون حصار، کمبود مراکز فرهنگی، شیوع اعتیاد و افزایش تعداد معتادان، مشکلات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، کمبود سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی در برخی از پارک‌ها و مساجد بی‌بضاعت نیز از دیگر مطالبات معتمدین و شهروندان منطقه هفت با شهردار اصفهان بود که شهردار اصفهان پیگیری همه مطالبات مرتبط با فعالیت‌های شهرداری را به معتمدان محلات این منطقه قول داد.

شهردار اصفهان در دسترس است

اما در دسترس بودن مدیران شهرداری یکی از موضوعاتی بود که بارها از زبان معتمدان عنوان شد و یکی از معتمدین در این زمینه اظهار داشت: ما می‌دانیم که بسیاری از مطالبات ما در حوزه فعالیت‌های شهرداری نیست اما پرکاری و پیگیری مسئولان شهری و به ویژه شهردار و عدم دسترسی به مدیران دیگر بخش‌ها ما را بر آن داشته که درد دلمان را برای شهرداری عنوان کنیم.

شهردار اصفهان نیز در این راستا از حضور سه روزه خود در هر منطقه از شهرداری در هر هفته اشاره کرد و گفت: ما در هر هفته سه روز و در قالب شورای معاونین، افتتاح پروژه‌ها و ملاقات‌های مردمی مستقیم در خدمت شهروندان در مناطق مختلف شهرداری هستیم.

مسئولان دستگاه‌های اجرایی روی صندلی داغ دیدارهای مردمی بنشینند

او در ادامه از معتمدان منطقه هفت شهرداری اصفهان خواست تا دیگر مسئولان مرتبط با مشکلات و معضلات منطقه هفت را نیز روی صندلی داغ دیدارهای مردمی بنشانند و مطالبات‌شان را از آنها نیز خواستار شوند تا بتوان تاثیر خوبی را شاهد بود.

جمالی‌نژاد شهرداری را از آنِ مردم دانست و اضافه کرد: بودجه شهرداری از خود مردم تامین می‌شود و این در حالی است که ۲۰۰ مدیر دیگر که باید در سطح شهر و برای حل مشکلات شهروندان فعالیت داشته باشند بودجه دولتی دریافت می‌کنند و چنانچه مردم نسبت به عنوان مطالباتشان از آنها اقدام نکنند منجر به کاهش اعتبارات استانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از مطالبات عنوان شده از سوی شهروندان در حوزه فعالیت‌های شهرداری نیست، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر شهرداری بسیاری از بارهای بر زمین‌ مانده از دیگر نهادها را به دوش می‌کشد و فراتر از وظیفه‌اش عمل می‌کند.

شهرداری دلسوزتر از دیگر دستگاه‌ها به میدان آمده است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری همواره دلسوزتر از دیگر دستگاه‌ها به میدان آمده است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که شهرداری در حال حاضر در بسیاری از عرصه‌ها همچون ساخت مساجد، ورزشگاه و فرهنگسرا وارد شده در حالی که در این زمینه‌ها مسئولیتی ندارد.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های شهرداری در سال جاری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن، مسابقات قرآن و راهپیمایی عفاف و حجاب از جمله این اقدامات است.

۲۳ پروژه در منطقه هفت در دست اجراست

جمالی‌نژاد در ادامه از اجرای ۲۳ پروژه در منطقه هفت شهرداری اصفهان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی خیابان شهرک ولی‌عصر (عج)، احداث مجموعه پارک، سالن مطالعه و زمین ورزشی گلستان، اصلاح پل‌های شریعتی، روشنایی باغ فدک، احداث خیابان یکتا، پیاده‌روسازی خیابان کاوه، تکمیل ساختمان الحاقی معاونت شهرسازی، اجرای آسفالت و زهکش در تعدادی از خیابان‌ها و ساماندهی تعدادی از پارک‌های این منطقه نیز از پروژه‌های در دست اجر در منطقه هفت است.

راه‌اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شمال اصفهان در باغ فدک

وی همچنین از پیگیری برای راه‌اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شمال اصفهان در باغ فدک خبر داد و افزود: این پروژه نیز به صورت مشارکتی اجرایی خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در شمال اصفهان مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی وجود ندارد، تصریح کرد: این پروژه در حال انعقاد قرارداد است و به زودی آغاز به کار می‌کند.

خرید زمین‌های قولنامه‌ای چالش معماری و شهرسازی منطقه هفت

اما سید جمال‌الدین صمصام شریعت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این ملاقات مردمی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات شهروندان در بخش معاونت شهرسازی و معماری در خصوص تخلفات مطرح شده در ماده ۱۰۰ بود، اظهار داشت: برای بسیاری از این مطالبات آراء قطعی این کمیسیون صادر شده بود و بعضا حکم تبدیل و تخریب داشته و درخواست کمک در این راستا داشتند که این پیگیری‌ها از عهده شهرداری خارج بوده و شهروندان باید شکایت خود را به دیوان عالی کشور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تفکیک‌های غیر ضابطه و خلاف و درخواست صدور پروانه برای این زمین‌ها نیز از دیگر مطالبات شهروندان این منطقه بود، ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که در برخی از مناطق شهرداری شهروندان بدون استعلام از شهرداری ملک قولنامه‌ای می‌خرند که تفکیک این زمین‌ها زیر ضابطه بوده و ماده ۱۰۱ قانون شهرداری روی آن اعمال نشده و سهم شهرداری در این زمینه پرداخت نشده است و شهروندان باید نسبت به خرید چنین زمین‌هایی خودداری کنند و پیش از خرید استعلام لازم را انجام دهند.

منطقه هفت کمبود فضای سبز ندارد

احمدرضا مصور، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برخی از شهروندان این منطقه اعتقاد به کمبود فضای سبز در این منطقه دارند، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که منطقه هفت کمبود سرانه فضای سبز ندارد چرا که بر اساس استانداردها این منطقه ۱۵۳ هزار نفر جمعیت و سرانه فضای سبز برای هر شهروند با احتساب فضای سبز باغ فدک ۲۰ متر است.

وی اضافه کرد: اما باید توجه داشته باشیم که نیمه شمالی منطقه به دلیل وجود زمین و امکان ایجاد فضای سبز وجود دارد و این در حالی است که در نیمه جنوبی این منطقه به دلیل کمبود فضا امکان ایجاد فضای سبز وجود ندارد و در طرح تفصیلی نیز فضای سبز دیده نشده است.

مصور همچنین به سختی و شوری خاک و آب منطقه هفت شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: این تاثیرات به دنبال تغییرات ژئوفیزیک زمین ایجاد شده و به مرور زمان این اتفاق تشدید می‌شود و کشت گیاهان در این شرایط بسیار سخت است.

وی زمین‌های بایری که محل تجمع زباله‌ها و نخاله‌ها شده‌اند را نیز از دیگر چالش‌های منطقه هفت شهرداری اعلام کرد و ابراز داشت: این زمین‌ها در این منطقه زیاد هستند و این یک مشکل است چرا که برای رسیدگی به این زمین‌ها هزینه‌های زیادی را می‌خواهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان عدم جمع‌آوری مناسب زباله‌ها و تمیزی معابر را از دیگر مطالبات شهروندان در منطقه هفت اعلام کرد و گفت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که تنوع فرهنگ‌ها در این منطقه در این زمینه مشکل‌آفرین شده و برای مثال زباله خارج از نوبت شکایت‌های زیادی را به همراه داشته است.

تسهیل دسترسی‌های محلی منطقه هفت ضروری است

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز درخواست راه‌اندازی پل عابر مکانیزه در چند نقطه را از جمله مطالبات شهروندان این منطقه عنوان کرد و گفت: این درخواست‌ها در دستور کار شهردار منطقه قرار می‌گیرد.

وی ایمن‌سازی خیابان‌های این منطقه را نیز از دیگر مطالبات شهروندان منطقه هفت دانست و اظهار داشت: منطقه هفت شهرداری اصفهان شبکه‌ معابر متعددی دارد و می‌طلبد که برای ایمنی این خیابان‌ها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اصلاح دسترسی‌های محلی در منطقه هفت را نیز مطالبه به حق شهروندان با توجه به ایجاد تقاطع‌های ایجاد شده طی چند سال اخیر دانست و اضافه کرد: این درخواست نیز به صورت تفکیک شده بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا