پیشخوانعناوین اخبار

افزایش قیمت طلا و سکه وکاهش ارزش دلار

به گزارش ‍‍‍پایگاه خبری سرمایه گستران ُ«محمد کشتی آرای» ُ با اشاره به آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار آزاد بیان کرد: مهمترین این شاخص ها «سفارشات کارخانجات آمریکا»، «مشاغل غیرکشاورزی آمریکا»، «تراز تجاری آمریکا»، «صادرات و واردات از کانادا» بود که همگی منفی شدند و علاوه بر آن، مطرح شدن مجدد بحث افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور منجر به بروز نوساناتی در بازار طلا شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: مجموع تاثیر این شاخص ها، منجر به افزایش ۱۹ دلاری قیمت اونس جهانی طلا از آخرین روز کاری هفته گذشته تا ظهر امروز شد و همین مساله افزایش حدود ۹۰ هزار ریالی قیمت سکه را در بازار داخلی به دنبال داشت.
صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با ۱۴ ریال افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، ۳۵ هزار و ۵۶۰ ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با ۸۹ هزار ریال افزایش، ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار ریال دادوستد کردند.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با ۱۹ دلار و ۳۰ سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و ۳۲۵ دلار و ۸۰ سنت اعلام شد.
همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۸۰ هزار ریال افزایش ۱۱ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با ۳۰ هزار ریال افزایش قیمت پنج میلیون و ۷۳۰ هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با ۲۰ هزار ریال افزایش قیمت ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر دلار را ۳۵ هزار و ۶۱۰ ریال اعلام کرده است.
در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، یک میلیون و ۸۲۰ هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای ۱۸عیار، یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۵۰ ریال داد و ستد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا