شهر و جامعهعناوین اخبار

پدافند غیر عامل به عنوان موضوعی صلح آمیز به استحکام سازی درون نظام کمک می کند.

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشوردر این کارگروه بیان داشت : بحث پدافند غیر عامل یک موضوع صلح آمیز است که برای استحکام سازی درون نظام به ما کمک می کند که از گوهر وجودی کشورمان صیانت و پاسداری کنیم .

حیدری با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی این استان در بحث پدافند غیرعامل خواستار معرفی رابطان پدافند غیر عامل در همه ی دستگاههای اجرایی ،  فرمانداریها و شهرداریهای سیستان و بلوچستان شد .

در ادامه معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به نقش اثرگذار پدافند غیر عامل در کشور و ضرورت توجه اظهار داشت : امنیت  بی نظیر استان در سالهای اخیر بسیار مشهود بوده به طوری که وضعیت استان از لحاظ رعایت مسائل امنیتی درسال ۹۴ بهترین سال اعلام شده است.

علی اصغرمیرشکاری گفت :  از لحاظ اجرای سیاستها ، منویات مقام معظم رهبری ، اجرای ابلاغ ها و مانورهای پیشگیری برای تحقق سلامت جامعه در بحث پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان در سطح کشور نمونه اعلام شده است .

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل کارنامه ای شفاف ،روشن و قابل قبولی را به کشور عرضه کرده تصریح کرد :  برای تسلط بر شیوه ها، روش ها و مدل هایی که می تواند امنیت پایدار را برای توسعه استان در دستگاههای اجرایی عملی کند ، یک گام جلو خواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار گفت :  در برنامه ششم توسعه ،دستگاههای اجرایی ملزم  به هزینه اعتبارات  پدافند غیر عامل در راستای سیاستهای این بخش هستند.

میرشکاری در ادامه با تشریح نگاه و رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید به توسعه ی استان در بخش های مختلف ، بیان داشت : سیستان و بلوچستان در بستر مهم توسعه قرار گرفته و طرح های بزرگ اقتصادی از جمله پتروشیمی چابهار و ایرانشهر ، طرح توسعه بندر چابهار ، پروژه گازرسانی به استان و غیره در حال اجراست .

وی به تاکید جدی مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل سازمان توسعه ی سواحل مکران  با توجه به ظرفیت های خاص این استان  ، اشاره کرد و گفت  : بندر چابهار به عنوان زیرساخت بسیار مهم در توسعه ی منطقه با تدبیر مسئولان دولت تدبیر و امید ودستاوردهای برجام ظرفیت این بندر از۵/۲ میلیون تن به ۵/۸ میلیون تن افزایش یافته و در این راستا توافقنامه های تجاری بین ایران و پاکستان برای گسترش فعالیتهای تجاری با کشورهای دیگر روز به روز در حال افزایش  است .

میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار آماده سازی بیش از صدکیلومترخط ریل راه آهن را  از جمله محورهای توسعه استان برشمرد و گفت : پیش بینی می شود خط انتقال لوله گاز استان در صورت تامین اعتبار تا دهه فجر امسال و نهایتاً تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی اضافه کرد : حدود ۱۳۴ پهنه ی معدنی با ظرفیت فوق العاده مهم در استان شناسایی شده و شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش استقبال کرده اند.

وی در خصوص توسعه ی استان در شمال نیز به اجرای طرح انتقال آب برای زمین های کشاورزی به وسعت ۴۶ هزار هکتار اشاره کرد وگفت : این طرح جزء مهم ترین طرحها در کل کشورقرار دارد که اعتبارآن صد در صد تخصیص یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا