پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در قم به نیازمندان اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز دوشنبه در گفت و گویی بیان کرد: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
وی عنوان کرد: این نوجوان ۱۶ ساله تنها فرزند خانواده بود که متاسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده وی، رضایت آنان گرفته شد و ارگان های حیاتی ایشان به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.
مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد افزود: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها برغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی رسند.
صمدی تصریح کرد: این نوجوان پنجمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال ۹۵ به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا