تیتر دوعناوین اخبار

تساوی صفربر صفر ایران و چین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز (سه شنبه) در دومین دیدار خود از گروه نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه المپیک شن یانگ به مصاف چین رفت و این دیدار سرد و پراشتباه با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

با این نتیجه تیم ایران چهار امتیازی شد و چین به نخستین امتیاز خود دست یافت.
تیم ایران در دیدار نخست با دو گل از سد قطر گذشت و چین در سئول با حساب ۳ بر ۲ مغلوب کره جنوبی شد.
تیم ملی ایران در حالی مقابل چین پای به میدان گذاشت که نسبت به دیدار گذشته، میلاد محمدی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری جانشین احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی شده بودند.
چینی ها با حمایت بیش از ۵۰ هزار تماشاگر قرمزپوش به دنبال این بودند تا از همان ابتدا بر روند بازی تسلط پیدا کنند که تیم ایران با استفاده از تیموریان، شجاعی و عزت الهی در میانه میدان مانع از این برنامه میزبان می شد.
در دقیقه پنجم پاس در عمق مسعود شجاعی به وحید امیری نرسید و این بازیکن با تکل به دنبال زدن توپ بود که با دروازه بان چین برخورد کرد تا هافبک تیم ملی ایران با کارت زرد داور اردنی جریمه شود.
پس از این برخورد، دروازه بان تیم ملی فوتبال چین به دلیل مصدومیت شدید تعویض شد.
تیم ملی ایران با استفاده از جناحین و ارسال های «رامین رضائیان» و «میلاد محمدی» به دنبال ایجاد موقعیت گلزنی بود.
پس از سپری شدن دقایق نخست تیم ایران بر روند بازی حاکم شد، اما مصدومیت «پژمان منتظری» از ناحیه کتف و بیرون رفتن وی از زمین، کمی در برنامه های تیم ملی ایران خلل ایجاد کرد.
سیدجلال حسینی که خودش نیز از آسیب دیدگی جزئی رنج می برد در دقیقه ۲۳ به جای منتظری به میدان آمد. پژمان منتظری به دلیل شدت مصدومیت راهی بیمارستان شد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار با وجود مالکیت بیشتر شاگردان کی روش بر توپ و میدان با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.
در دقیقه ۵۱ اشتباه مدافع چین توپ را به مسعود شجاعی رساند که پاس این هافبک باتجربه در اختیار علیرضا جهانبخش قرار گرفت، اما بازیکن ایران با ضربه ای بی دقت موقعیت مناسبی را از دست داد.
در دقیقه ۵۳ کار تیمی بازیکنان چین این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد و ورزشگاه را به وجد آورد که مدافعان ایران به خوبی مانع از گلزنی شدند.
در نیمه دوم، بازیکنان چین عملکرد بهتری داشته و برای رسیدن به گل، تلاش بیشتری از خود نشان دادند.
سنگینی این دیدار و آب و هوای شرجی موجب شد تا «وحید امیری» در دقیقه هفتادم به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شده و جای خود را به «مهدی ترابی» بدهد.
در دقیقه هفتاد و یکم، تیم چین فرصتی طلایی برای گلزنی به دست آورد که تعلل مهاجم میزبان موجب شد دروازه ایران بسته باقی بماند.
در دقیقه ۷۶، رضا قوچان نژاد به جای مسعود شجاعی که عملکرد ضعیفی داشت به میدان آمد تا تیم ایران با روش هجومی تر کار را دنبال کند.
در دقیقه ۸۴ اشتباه رامین رضائیان موجب شد تا مهاجم چین توسط سیدجلال حسینی متوقف شود که داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.
در نهایت این دیدار که از نظر فنی در سطح بسیار پایینی برگزار شد با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
**ترکیب تیم ملی چین:
ژنگ چنگ(گو چائو)، رن هانگ، لی ژو پنگ، ژانگ لین پنگ، فنگ ژیائو تینگ، وو لی، ژانگ یون ینگ(سون که)، هائو جون مین، ژائو مینگ جیان، هوانگ بو ون(زی ژئه) و یو های.
**ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، مسعود شجاعی(رضا قوچان نژاد)، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری(مهدی ترابی)، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری(سیدجلال حسینی)، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و رامین رضائیان.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا